رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت:جلسه امروز به بررسی آئین نامه شورای اجتماعی کشور اختصاص داشت که این موضوع جزو دو بند الف ماده ۸۰ ششم توسعه است.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  رستم وندی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در یکصدو نوزدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور با موضوع آیین اجرایی پیوست اجتماعی در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز گفت: جلسه امروز به بررسی آئین نامه شورای اجتماعی کشور اختصاص داشت که این موضوع جزو دو بند الف ماده ۸۰ ششم توسعه است. این مباحث یکبار به طور تفصیل تدوین شده بود. سپس پیشنهاد پیوست اجتماعی در کمیسیون اجتماعی دولت به بحث گذاشته شده بود.

رستم وندی گفت: روز چهارشنبه در هیئت وزیران این آئین نامه بررسی شد و برای اصلاح و تکمیل آئین نامه به شورای اجتماعی ارائه شد. این مسیر بحثی بود که طی شد. به هر حال تدوین آئین نامه اجتماعی تکلیف قانونی برخاسته از برنامه ششم توسعه است.

وی افزود: اهمیت کار در این است که تدوین پیوست اجتماعی که ذیل ماده ۸۰ امده، بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مد نظر قرار بگیرد، به عبارت بهتر با تدوین آئین نامه پیوست اجتماعی برای طرح‌های کلان ملی، منطقه‌ای و بومی این کار انجام شود، امیدواریم بتوانیم از تبعات و پیامد‌های منفی اجتماعی بسیاری از طرح‌های عمرانی و صنعتی که در کشور اجرایی میشود، کم و تلاش کنیم بر ظرفیت‌های ان بیافزاییم.

وی ادامه داد: با دعوتی که از تمامی دستگاه‌های ذی‌نفع بویژه دستگا‌های عمرانی و اقتصادی کشور کرده بودیم، دیدگاه‌های انتقادی و اصلاحی زیاد بود و ان شاالله این اصلاحات جمع خواهد شد و ظرف دوماه آینده مسیر تدوین و تکمیل خواهد شد. ما در کشور پیوست‌های فرهنگی، محیط زیستی و سایر پیوست‌ها را داشتیم امیدواریم پیوست اجتماعی بتواند تاثیر محسوس تری بر کیفیت زندگی مردم در آینده نزدیک داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار