رحمانی فضلی گفت: معتقدیم تربیت صحیح جوانان و با نشاط بودن آن‌ها می‌بایست در بستر جامعه شکل گیرد و نقش خود مردم و تعاملات آن‌ها مهمتر از فعالیت دستگاه‌های اجرایی عمل می‌کند.

تقسیم بندی جدید برای آسیب شناسی مسائل جوانان

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه یکصد و هجدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز به بررسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اختصاص داشت؛ دستگاه‌های مختلف گزارش‌های خود را در حوزه جوانان ارائه کردند، از ابتدای تشکیل شورای اجتماعی کشور محوریت اصلی این شورا در حوزه آسیب شناسی اجتماعی و مصونیت بخشی به فعالیت‌های جوانان بود.

وزیر کشور ادامه داد: گزارش دستگاه ها، گزارش مناسبی بود و تقسیم کار جدیدی صورت گرفت؛ مقرر شد دستگاه‌های متولی، متناسب با آن تقسیم بندی جدید موضوعات را در حوزه آسیب شناسی و جوانان را پیگیری کنند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در جلسه امروز مصوب شد بیانیه گام دوم به عنوان سد بالا دستی مورد توجه همه دستگاه‌های اجرایی باشد، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌های خود را متناسب با این بیانیه به صورت زمان بندی شده ارائه دهند. نحوه فعال کردن جریانات اجتماعی و مردم نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود؛ هیئت ها، احزاب و سازمان‌های مردم نهاد باید در یک نظام پیوسته در حوزه جریانات اجتماعی حضور داشته باشند و مقرر شد طرحی در این زمینه برای وزارت ورزش و جوانان ارائه شود.

رحمانی فضلی افزود:دستگاه‌های اجرایی ماموریت‌هایی در حوزه ایجابی، سلبی دارند و باید اقدامات موثری در این زمینه انجام دهند و در نهایت، اینگونه ماموریت‌ها در قالب چند طرح در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی در شورای اجتماعی بررسی و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی باید به عنوان زمینه ساز، تسهیل گر و مسئولیت برای رفع موانع فعالیت و نشاط جوانان اقدامات لازم را انجام دهند. معتقدیم تربیت صحیح جوانان و با نشاط بودن آن‌ها می‌بایست در بستر جامعه شکل گیرد؛ نقش خود مردم و تعاملات آن‌ها مهمتر از فعالیت دستگاه‌های اجرایی عمل می‌کند.

گفتنی است؛ یکصد و هجدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور با موضوع جوانان، فرصت‌ها و‌چالش با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور، تقی رستم وندی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور و دیگر مسئولان و اهالی رسانه در محل وزارت کشور برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار