برخی منابع از احتمال دو انتصاب جدید و تاسیس یک وزارتخانه برای امور صلح توسط غنی خبر می دهند.

احتمال ایجاد یک وزارتخانه برای «صلح» و دو انتصاب جدید توسط اشرف غنیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی منابع دولتی افغانستان گزارش دادند که اشرف غنی، رئیس جمهور این کشور در نظر دارد وزارتخانه ای برای پیشبرد امور صلح ایجاد کند و «سلام رحیمی» رئیس دفتر اشرف غنی به عنوان وزیر معرفی شود.

این گزارشات همچنین اکی از آن است که «محمدعمر داودزی» رئیس دبیرخانه شورای صلح افغانستان نیز قرار است به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی اشرف غنی منصوب گردد.

گفته می شود که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان تاکنون در چندین نشست درباره ایجاد یک وزارتخانه برای امور صلح سخن گفته است.

پیش از این اخبار تایید نشده ای از استعفای سلام رحیمی از ریاست دفتر اشرف غنی منتشر شده بود. تاکنون معلوم نیست که وی پس از آغاز به کار در مسئولیت جدیدش به عنوان وزیر دولت در امور صلح، سمت کنونی خود را نیز حفظ خواهد کرد یا خیر.

گفتنی است که مهلت قانونی دولت اشرف غنی از اول جوزا/ خرداد به پایان رسیده و دولت وی در حال حاضر با حکم دادگاه عالی به کار خود ادامه داده است. با این حال اشرف غنی در هفته های اخیر دست به چندین عزل و نصب در مقام های بلند پایه دولتی زده است.

تیم های انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید می کنند که این عزل و نصب ها به منظور جذب حامیان انتخاباتی انجام می شود. آنها اصرار دارند که پیش از برگزاری انتخابات باید دولت سرپرست ایاد شود وگرنه انتخابات ریاست جمهوری را تحریم خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.