آزادی 490 زندانی طالبان در سه روز گذشته

مرکز اطلاعات و رسانه‌های دولت افغانستان اعلام کرد که در سه روز گذشته، 490 زندانی طالبان از زندان‌های این کشور آزاد شده‌اند.

آزادی 490 زندانی طالبان در سه روز گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز اطلاعات و رسانه‌های دولت افغانستان اعلام کرد که در سه روز گذشته، 490 زندانی طالبان از زندان‌های این کشور آزاد شده‌اند.

در متن ارسالی مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت به رسانه‌ها آمده که این زندانیان بر اساس فرمان شماره 27 ریاست جمهوری که به تاریخ سیزدهم جوزا/ خرداد امسال صادر شده رها شده‌اند.

در این متن آمده که بر بنیاد این فرمان قرار است 887 زندانی طالبان رها شوند. این نهاد افزوده که شماری از این زندانیان که رها می‌شوند، بیماری غیرقابل درمان دارند، شماری سالخورده و بقیه زندانیانی هستند که کمتر از یک سال از میعاد حبس‌ شان باقی مانده‌ است.

مرکز اطلاعات و رسانه‌‌های دولت افغانستان افزوده که اجرای این فرمان از مسئولیت‌های دادستانی کل و وزارت داخله/ کشور است و کمیته فنی براساس این فرمان تاکنون 490 نفر را رها کرده و کار برای رهایی بقیه ادامه دارد.

در این متن آمده که 490 زندانی رها شده در زندان‌های پلچرخی و بگرام در کابل و زندان‌های ولایت‌های ننگرهار، پکتیکا، قندهار، هرات، جوزجان، کنر، فراه، بلخ، قندوز، بغلان، کاپیسا، لغمان، فاریاب، بادغیس، لوگر، خوست و غزنی نگهداری می‌شدند.

محمداشرف غنی یک هفته قبل اعلام کرد که 887 زندانی طالبان آزاد خواهند شد. آزادی این افراد واکنش‌های زیادی را در میان مردم و شخصیت‌های سیاسی این کشور به همراه داشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار