مدیرکل امور روستایی و شورا‌ها استانداری قزوین در جلسه کارگروه هماهنگی و نظارت بر فعالیت خانه‌های هلال احمر از فعالیت ۲۸ خانه هلال احمر در مناطق روستایی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اکرم نجفی مدیرکل امور روستایی و شورا‌ها در کارگروه هماهنگی و نظارت بر فعالیت خانه‌های هلال احمر استان گفت: یش از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت کشور و سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، تفاهم نامه مشترک بین اداره کل امور روستایی و شورا‌ها و جمعیت هلال احمر در استان قزوین به منظور  راه اندازی خانه‌های هلال روستایی امضا و به دهیاری‌های سطح استان ابلاغ شد و در حال حاضر قزوین استان پیشرو در تاسیس این مراکز است.

نجفی با اشاره به فعالیت ۲۸ خانه هلال احمر در مناطق روستایی افزود: در تاسیس خانه‌های هلال جدید، اولویت با روستا‌هایی است که در مرکز دهستان واقع شده اند و ترجیحا پایگاه آتش نشانی روستایی نیز داشته باشند.

نجفی در ادامه هدف اصلی از این اقدامات را جذب نیرو‌های مردمی داوطلب و آموزش آنان دانست تا در هنگام حوادث و یا نیاز به امداد رسانی به حادثه دیدگان تا زمان رسیدن نیرو‌های متخصص، به سرعت امدادرسانی کنند و از تبعات و خسارات حوادث کاسته شود.
مدیرکل امور روستایی و شورا‌ها در ادامه از دهیاران خواست تا افراد واجد شرایط را به عنوان مسئول خانه هلال احمر روستایی معرفی کنند.

وی همچنین از جمعیت هلال احمر خواست که تجهیزات بیشتری به خانه‌های هلال روستایی تخصیص دهد تا در مواقع نیاز بتوان از این تجهیزات به نحو احسن استفاده کرد.

انتهای پیام/ک

جلسه کارگروه هماهنگی و نظارت بر فعالیت خانه‌های هلال احمر قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.