مدیرکل دادگستری کرمانشاه از کسب رتبه برتر دادگستری این استان در مجازات‌های جایگزین حبس و تکریم ارباب رجوع در بین استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدرضا عدالتخواه مدیرکل دادگستری کرمانشاه گفت : حرکت نوین رئیس دستگاه قوه قضاییه در گام دوم انقلاب تدوین سند تحولی بوده که در آینده‌ای نزدیک از آن رونمایی می‌شود.

وی گفت : در این سند باید به پرونده‌های معوقه‌ای که سال‌ها بلاتکلیف مانده اند رسیدگی شود.

عدالتخواه تصریح کرد: مفاد این سند پنجم اردیبهشت ماه سال جاری از سوی رییس دستگاه قضا به استان‌ها ابلاغ شد که دادگستری کرمانشاه به سرعت و در روز ششم اردیبهشت نامه‌ای به روسای شهرستان‌ها را تنظیم و در هفتم اردیبهشت به شهرستان‌ها ابلاغ کرد.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه اضافه کرد: این استان نخستین استان در کشور است که قرار است پرونده‌های معوقه تعیین تکلیف کند.

وی در ادامه گفت: قضات کرمانشاه تاکنون ۴۰۰ هزار ساعت مجازات جایگزین حبس صادر کرده اند که توانسته ام رتبه نخست کشور را کسب کنیم.

عدالتخواه در ادامه برخورد جدی و مقابله با فساد ظلم و بی عدالتی را از اهم واجبات عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: پیشگیری باید در درون خانواده، مدرسه، مساجد و لایه‌های مختلف اجتماع و جامعه انجام شود که به مرحله تولید نرسد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه حفظ استقلال دستگاه‌ها را منافاتی با هم افزایی و همکاری با دیگر دستگاه‌ها ندانست و افزود: هیچ سایشی نباید بین مسئولان نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی باشد و همگی برادروار باید با هم کار کنیم.

عدالتخواه با اشاره به وجود ۲۰ هزار پرونده در دادگستری کنگاور اظهار داشت: شورای حل اختلاف باید بیش از پیش تلاش کند و البته نبود و ضعف زیرساخت‌ها یکی از عامل‌های اصلی افزایش پرونده‌های جرائم است .

 

 

انتهای پیام/د

حرکت نوین رئیس دستگاه قوه قضاییه در گام دوم انقلاب

 

برچسب ها: قوه قضاییه ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.