مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: امسال حتی یک ریال برای لایروبی رودخانه‌ها اعتبار نداشتیم، اما بدون اعتبار، کار مطالعات رودخانه‌ها را انجام دادیم و این اقدام زیر بنایی برای پیشگیری از سیل است.

نداشتن اعتبار برای لایروبی رودخانه‌هابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد علایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به نگرانی از وقوع سیل درمشهد گفت: با توجه به اینکه میزان آسیب پذیری ما در مقابل سیلاب در شهر مشهد بالاست باید نگرانی زیادی در این خصوص داشته باشیم، زیرا ۲۸ هزار و ۶۰۳ کیلومتر طول رودخانه‌ای خراسان رضوی است که حدود ۳۳۴ کیلومتر آن در داخل شهر‌های بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه سال‌های طولانی نسبت به رودخانه‌ها بی توجه بوده‌ایم ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای اصلی‌ترین نهادی است که باید از رودخانه‌ها حفاظت کند، اما در ۷۰ سال گذشته به دلایل مختلف این حفاظت به درستی انجام نشده گرچه وضعیت استان ما نسبت به کل کشور مطلوب تراست.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: پس از بارش‌های ابتدایی سال مسیر کشف رود با کمک همه نهاد‌ها به طول ۷۵ کیلومتر باز گشایی شد و با توجه به بارندگی‌های اخیر اگر مسیر کشف رود بازگشایی نشده بود خطر جدی برای ساکنین مناطق اطراف ایجاد می‌کرد.

علایی افزود: یکی از مهترین اقدامات انجام شده در دو ماه گذشته پاکسازی مسیر رودخانه‌ها در زشک و طرقبه بود به صورتی که تمامی موانع موجود در بستر این رودخانه‌ها جمع آوری شد تا از بروز خسارت جلوگیری شود.
 

انتهای پیام//ا. آ

 


بازگشایی ۷۵ کیلومتر از رودخانه کشف رود در طی بارندگی‌های اخیر

برچسب ها: سیل ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.