منابع دیپلماتیک عربی اعلام کردند می‌توان رژیم صهیونیستی را در حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان دخیل دانست، چرا که اولین طرفی است که از مسائل موجود در منطقه سود می‌برد.

دوجناح افراطگرا پشت پرده حمله دریای عمانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «جمهوریة» لبنان به منابع دپیلماتیک عربی نوشت: حمله‌ای که در دریای عمان رخ داد سوالات بسیاری را درباره زمان و هدف آن مطرح کرد چرا که نفتکش ژاپنی درست زمانی هدف قرار گرفته شده که نخست وزیر این کشور در ایران بوده است و گفته شده که نامه‌ای از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای قانع کردن ایران برای مذاکره به همراه داشته است.

این منابع در گفتگو با این روزنامه اعلام کردند: مطمئنا جاح‌های افراط گرا در آمریکا که مایک پمپئو، وزیر خارجه و جان بولتون، مشاور امنیت ملی دو رکن آن هستند به دنبال جنگ و جاح مقابل آن به دنبال آرامش است و ترامپ با آن فرم رفتاری خاص خود احتمال دارد به جناح آرامش متمایل شود هرچند بعید نیست که جنگ طلبان از این فرصت به نفع خود بهره ببرند.

به گفته این منابع، تاکنون دلایل قانع کننده‌ای برای مشخص شدن مسئول این حمله به دست نیامده است و همچنان در اتهامات سیاسی برای بهره‌کشی و فشار باز است.

روزنامه جمهوریة به نقل از منابع دیپلماتیک عربی نوشت: همانطور که ایران از سوی آمریکا به دست داشتن در این حمله متهم شده است در آن واحد می‌توان اسرائیل را در این حمله دخیل دانست؛

این منابع طرح اتهام علیه ایران را تلاشی دانسته اند که این بار با ویدئو‌هایی که منتشر شده به دنبال تاکید بر آن هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار