طالبان در واکنش به این اظهارات جنرال آمریکایی گفت که «فتنه داعش» از ابتدای ظهور در افغانستان از کمک آمریکا برخوردار بود و البته داعش گروهی نیست که تهدیدی خوانده شود.

طالبان: آمریکا از نام داعش برای ادامه حضور نظامی در افغانستان استفاده می کنندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، طالبان در واکنش به این اظهارات جنرال آمریکایی گفت که «فتنه داعش» از ابتدای ظهور در افغانستان از کمک آمریکا برخوردار بود و البته داعش گروهی نیست که تهدیدی خوانده شود.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان تاکید کرد: داعش در بیشتر مناطق افغانستان از بین رفته است و دلیل ادامه حضور این گروه تروریستی در مناطق شرقی افغانستان نیز کمک نیروی هوایی آمریکایی و «همکاری اطلاعاتی» دولت افغانستان است.

مجاهد تصریح کرد که گفته‌های مقام های آمریکایی با کارکرد آنها تناقض دارد و آمریکایی‌ها از نام و وجود داعش برای ادامه حضور نظامی در افغانستان استفاده می‌کنند.

یادآوری می کنیم که پیش از این جنرال «کنت فرانک مک‌کنزی» رئیس ستاد مرکزی ارتش امریکا اظهار داشته بود که داعش از افغانستان قصد حمله به آمریکا را دارد و حضور نظامیان آمریکایی در این کشور از وقوع این حمله جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.