رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: عملیات واکسیناسیون دام‌های روستاییان و عشایر این شهرستان در مقابل بیماری تب برفکی توسط اکیپ‌های دامپزشکی بخش دولتی از ۲۵ خردادماه آغاز شد.

واکسیناسیون دام‌های سنگین علیه تب برفکی در فهرجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی فهرج، از شروع عملیات مرحله اول واکسیناسیون تب برفکی گاو و گوساله در سال جاری خبر داد.

وی افزود: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی مسری دام است و دارای علائمی همچون زخم دهانی، ریزش بزاق، تب، بی اشتهایی، کاهش تولید شیر، لنگش، تلفات در حیوانات جوان و... است.

بماندشتی گفت: ویروس تب برفکی از جمله ویروس‌های مقاوم شناخته شده است که می‌تواند تا بیش از ۴۰ روز در بیرون از بدن دام زنده بماند و منجر به گسترش بیماری شود.

وی افزود: اگرچه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد، اما باید توجه داشت که صرفا نمی‌توان به صورت صد در صد متکی به آن بود و رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای و کنترل تردد دام توسط دامداران در کنار امر واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار موثر است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج از دامداران خواست برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری، همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند و نسبت به اعمال شرایط بهداشتی در واحد‌های دامی اقدام کنند.
انتهای پیام/ح

واکسیناسیون تب برفکی در فهرج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار