استاندار هرمزگان از ورود مرحله نخست آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی به چرخه تولید تا مهر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی پیمانکار این طرح تمامی تلاش‌ها برای تکمیل و راه‌اندازی فاز نخست این طرح با ظرفیت شیرین‌سازی ۲۰۰ هزار متر مکعب آب تا مهر ماه امسال در حال انجام است تا آب تولیدی این طرح وارد مدار شود.

وی گفت: با تکمیل آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی، آب مورد نیاز در هرمزگان به صورت پایدار تامین خواهد شد.

فریدون همتی افزود: این طرح در حال ساخت یک طرح بزرگ، راهبردی و مهم برای استان هرمزگان محسوب می‌شود.

وی افزود: شیرین سازی آب خلیج فارس یک راهبرد جدی برای تامین آب محسوب می‌شود، اما در عین حال باید مسائل زیست‌محیطی در اجرای طرح‌های آب شیرین کن به صورت جدی رعایت شود.

همتی گفت: خوشبختانه طرح آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی با رعایت کامل استاندارد‌های زیست محیطی در حال ساخت است.

استاندار هرمزگان گفت: این طرح از آثار و برکات بسیاری برای هرمزگان برخوردار است و دغدغه‌های این استان در زمینه تامین آب شرب، صنایع و کشاورزی را مرتفع می‌کند.

همتی افزود: این آب شیرین کن به صورت مشترک برای سه استان هرمزگان، کرمان و یزد مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما بخش عمده آب تولیدی آن یعنی بالغ بر ۴۰ درصد در هرمزگان به مصرف می‌رسد.

وی گفت: در مرحله نخست ۵۰ هزار مترمکعب از آب شیرین سازی شده این طرح برای شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همتی افزود: با وارد مدار شدن این آب شیرین کن و با تکمیل دیگر فاز‌های آب شیرین کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس، آب شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر به طور کامل از طریق آب شیرین کن‌ها تامین خواهد شد.
انتهای پیام/ز


تامین آب بندرعباس از آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.