نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی از اجرای یک پروژه جدید خبر داد که توسط آن راه فرعی باغچه سادات به راه اصلی پاتاوه - دهدشت متصل می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،عدل هاشمی پور  نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در آیین کلنگ زنی اتصال راه فرعی باغچه سادات به راه اصلی پاتاوه - دهدشت گفت: این طرح با همکاری اداره راه و شهرسازی استان اجرایی خواهد شد.

وی مبلغ اعتبار اولیه این طرح را بیش از ۱۳ میلیارد ریال از محل منابع نفت، توازن و ملی اعلام کرد.

هاشمی پور طول این طرح را ۱۴ کیلومتر ذکر کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح پیچ‌های خطرناک و حادثه ساز محور باغچه سادات به یاسوج حذف خواهد شد.

وی تسهیل در رفت و آمد، ایمنی بیشتر و توسعه بیشتر بخش سرفاریاب را نیز از دیگر مزیت‌های این طرح اعلام کرد.

هاشمی پور توضیح داد: عملیات اجرایی این طرح به زودی از روستای میان تنگان نقطه اتصال جاده اصلی باغچه سادات - سرفاریاب به محور پاتاوه - دهدشت آغاز می‌شود.

جاده ملی پاتاوه - دهدشت یکی از مسیر‌های اصلی و طرح‌های ملی راهسازی برای اتصال جنوب به مرکز کشور است که با بهره برداری از این جاده به طول ۱۳۷ کیلومتر بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.

این جاده علاوه بر نقش شاهراه حیاتی و اتصال مرکز به جنوب کشور در سطح ملی، همان نقش را نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد به گونه‌ای مطلوب‌تر ایفا می‌کند.

انتهای پیام/پ

اجرای طرح اتصال راه فرعی باغچه سادات به راه اصلی پاتاوه - دهدشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.