معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: بیش از ۸۰۰ باشگاه خصوصی مجوز فعالیت در بخش بانوان را دارند که امسال با رشد ۱۵ درصدی در این بخش مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،فهیمه سروری معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در اولین نشست تخصصی منطقه‌ای ورزش و بانوان استان گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ باشگاه خصوصی در استان فعالیت دارند که از این تعداد بیش از ۸۰۰ باشگاه مجوز فعالیت در بخش بانوان را دارند و امسال نیز با رشد ۱۵ درصدی در این بخش مواجه هستیم.

وی افزود: مجموعه‌های ورزشی که از محل کمیسیون ماده ۸۸ به بخش خصوصی واگذار شده اند موظفند طی هفته سه جلسه در هر رشته ورزشی در اختیار بانوان قرار بگیرند.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: پارسال کل اعتبارات ورزشی خراسان رضوی در حوزه توسعه ورزش افزون بر ۲۰ میلیارد ریال بوده است که به هیات‌های ورزشی تخصیص پیدا کرد.

سروری افزود: اعتبارات امسال به حوزه ورزش همگانی اختصاص یافته و بودجه تخصیص یافته در حوزه قهرمانی کم بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۶۰ نفر از خراسان رضوی به اردو‌های تیم ملی بانوان دعوت شده اند که ۸۶ نفر عضو تیم ملی هستند و ۹ مربی تیم ملی و ۱۱ داور ملی پوش از استان خراسان هستند.

سروری گفت: در گذشته کم توجهی به حوزه ورزش بانوان باعث کمبود زیر ساخت در این بخش شده که خوشبختانه کسب عناوین خوب ورزشی توسط بانوان باعث شده ورزش بانوان مورد توجه بیشتری واقع شود و دیگر در اعزام‌ها تفاوتی بین زن و مرد قائل نمی‌شوند.

انتهای پیام// ز.‌ی


اولین نشست تخصصی منطقه‌ای ورزش و بانوان خراسان رضوی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.