رئیس اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: بر اساس آمار خراسان رضوی و مشهد در حوزه ورزش همگانی در کشور دارای مقام اول است.

خراسان رضوی و مشهد رتبه نخست ورزش همگانی کشور را دارد/مشهد پرچمدار ورزش همگانی کشوربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، احمد صالح نژاد رئیس اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی در کنفرانس مطبوعاتی اداره ورزش و جوانان استان گفت: در سال گذشته ۲۱ درصد مردم کشور در ورزش همگانی فعالیت داشته اند و امیدواریم تا سال ۱۴۰۴ این آمار به ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: ورزش همگانی یعنی اکثر مردم بتوانند با آسان‌ترین روش ممکن فعالیت ورزشی داشته باشند و باید فرهنگ ورزش همگانی در بین مردم فراگیر شود چرا که حتی یک پیاده روی ساده جزء ورزش همگانی محسوب می‌شود پس می‌توان پیاده روی‌های منظم روزانه را هم جزء ورزش‌های همگانی به حساب آورد.

رئیس اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه بنیانگذار ورزش صبحگاهی در کشور استاد معدلی در مشهد بوده است گفت: تعداد گروه‌هایی که در سطح مشهد مشغول به فعالیت ورزشی صبحگاهی هستند زیاد است و برخی از گروه‌ها در سطح عالی پیشرفت کرده‌اند که دارای مسئول و اسپانسر مستقل هستند.

صالح نژاد افزود: امسال در حاشیه شهر مشهد با کمک سپاه امام رضا بیش از ۵۰ پایگاه در بخش حاشیه شهر مشهد فعال شد و کلاس‌های مربیگری تئوری و عملی رایگان نقش مربیان ورزش صبحگاهی در حاشیه شهر مشهد برگزار شد.

سمیرا دانایی مسئول امور بانوان اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: ما در سطح شهر مشهد حدود هفتاد و هشت برنامه مثل ورزش‌های صبحگاهی و روزانه و عصرگاهی و جشنواره‌ها برگزار کرده ایم که از این تعداد ۱۴ برنامه مختص به بانوان و ۶۴ برنامه به صورت خانوادگی برگزار شد.

وی تصریح کرد: ۸۲ برنامه آموزشی که شامل آموزش دوره‌های داوری، مربیگری و کارگاه‌های آموزشی با هدف ارتقاء سطح کمی و کیفی ورزش بانوان است در شهرمشهد برگزار کرده‌ایم.

مسئول امور بانوان اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه در شهر مشهد ۹۰ هزار نفر از باشگاه‌های سطح شهر خدمات می‌گیرند گفت: در شهر مشهد ۱۶۸ باشگاه ورزشی مختص به بانوان وجود دارد؛ ۷۸۰ باشگاه مشترک بین بانوان و آقایان و ۶ باشگاه مختص کودکان در مشهد مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام //م.ن
 

مشهد در رتبه نخست ورزش همگانی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.