هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخباری متعدد داشت که در این بسته خبری آن‌ها را بازگو می‌کنیم.

از برگزاری اولین نشست اسکاپ در ایران تا افتتاح نمایشگاه اینوتکس و صعود ۵۵پله‌ای ایران در شاخص نوآوری جهانیبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،  هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

صعود ۵۵ پله‌ای ایران در شاخص نوآوری

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری اولین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: رویداد سالیانه اسکاپ در حوزه نوآوری امسال در کشور ایران به‌صورتی گسترده برگزار می‌شود.

ستاری ادامه داد: توانسته ایم ۵۵ پله صعود در شاخص نوآوری داشته باشیم و طی روز‌های برگزاری اجلاس برنامه‌هایی برای بازدید از مراکز علم و فناوری انجام دهیم.

۳۰ واکسن و دارو دانش بنیان یک شتاب دهنده وارد بازار می‌شوند

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره محصولات دانش بنیان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و ورد محصولات جدید به بازار در سال جدید اظهار کرد: ما برنامه داریم در کنار دارو، تولید تجهیزات پزشکی به ویژه محصولات وارداتی را در سال رونق تولید به کمک شرکت‌های دانش بنیان توسعه دهیم.

ستاری با اشاره به ورود محصولات دانش بنیان پزشکیدر سال ۹۸ به بازار بیان کرد: حدود ۳۰ محصول در حوزه دارو‌های انسانی، واکسن‌های انسانی، واکسن‌های دامی، پروبیوتیک‌های غذایی و محصولات سلول‌های بنیادی خروجی‌های یک شتاب دهنده زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه پزشکی هستند و به تدریج این محصولات وارد بازار می‌شوند.

دانشگاه‌ها نباید به گورستان تجهیزات تبدیل شوند

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در مراسم سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد که با حضور محمد مهدی طهرانچی رئیس این دانشگاه برگزار شده بود ضمن تاکید بر ضرورت ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه دانشگاه‌ها و پژوهش اظهار کرد: با توجه به اینکه ما نسبت به مردم مسئول هستیم باید در جهت رفع مشکلات آنها گام برداریم و این جز با تغییر روش‌ها و ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در تولید محصولات دانش بنیان امکان پذیر نیست.

ستاری با اشاره به این موضوع که دانشگاه‌های ما نباید فقط بر پول دولت و شهریه های دریافتی متکی باشند گفت: دانشگاه ها نباید به گورستان تجهیزات تبدیل شوند بلکه باید با همکاری بخش خصوصی و تغییر روند فعالیت و برنامه های خود در جهت پیشرفت کشور گام بردارند.

نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه برگزار شد

نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه صبح روز سه‌شنبه  با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و جمعی از وزرا و نمایندگان ۶۲ کشور عضو این مجمع برگزار شد.

ایران؛ اولین کشور صاحب علم در منطقه

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه اولین نشست آسیا و اقیانوسیه اظهار کرد: این نشست  با موضوع محوری استارت آپ‌هایی که برای توسعه پایدار کشور حائز اهمیت هستند، برگزار می‌شود و در این نشست که بر محور تلاش‌ها و افزایش همکاری با کشور‌هاست، صحبت می‌کنیم.

ستاری با بیان اینکه بسیاری از کشور‌های جهان ایران را کشوری بر مبنای نفت و گاز می‌دانند گفت: طی سال‌های اخیر سه موج مهم طی شده و بر اساس آن ایران از نفت و گاز دور شده است و موج اول این برنامه به توسعه دانشگاه‌ها ارتباط دارد.

نحوه گذار اقتصاد سنتی به اقتصاد دانش بنیان

در دیدار معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با نماینده ویژه وزیر خارجه سنگاپور و مدیران وزارت صنعت و بازرگانی این کشور به محور‌هایی از جمله راه کار‌های اجرایی مشترک جهت برقراری ارتباط و تعامل استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان توانمند ایرانی با شرکت‌های متناظر سنگاپوری، نحوه گذار ایران و سنگاپور از اقتصاد سنتی به اقتصاد دانش بنیان و تجربیات ایران در استفاده از ظرفیت متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور پرداخته شد.

در این نشست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به رشد بسیار خوب کشور سنگاپور در سال‌های اخیر گفت: آمادگی کامل برای همکاری در زمینه توسعه فناوری و نوآوری و سرمایه گذاری مشترک در حوزه تحقیقات و پروژه‌های کاربردی با کشور سنگاپور و تمامی کشور‌های جنوب شرق آسیا داریم.

تمرکز بر استارت‌آپ‌ها، بازیگران جدید اقتصاد در مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه

علی مرتضی بی رنگ رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه با اشاره به اینکه پیشنهاد برگزاری این مجمع توسط ایران به کمیسیون اقتصادی اجتماعی آسیا اقیانوسیه سازمان ملل متحد (اسکاپ- ESCAP) ارائه شد، تصریح کرد: اسکاپ و ایران اخیرا همکاری‌هایی در حوزه فناوری و نوآوری آغاز کرده اند و بر این مبنا معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایرانی پیشنهاد میزبانی از نخستین اجلاس نوآوری آسیا و اقیانوسیه (APIF) را مطرح کرد.

اقتصاد سنتی در گرو سرمایه گزاری در استارت آپ

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ اظهار کرد: همدلی که در میان جوانان وجود دارد به پیشرفت فضای استارت‌آپی کشور منجر شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: ارزشمندترین چیزی که در یک جامعه وجود دارد همدلی و همراهی نیروی انسانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار