آناتولی آنتونوف در سخنانی گفت: مسکو معتقد است مشکلات کنونی تنها در نتیجه همکاری قدرت‌های بزرگ دنیا حل می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت قدرت‌های بزرگ باید برای حل مشکلات کنونی دنیا با یکدیگر همکاری کنند.

او در مراسم روز روسیه در سفارت این کشور در واشنگتن گفت: "بر این باوریم مشکلات دنیای مدرن تنها از طریق همکاری جدی و بی طرفانه قدرت‌های بزرگ و اتحاد آن‌ها حل می‌شود. معتقدیم متحد شدن برای حل تهدید‌های واقعی، نه تهدید‌های خیالی، مهمترین وظیفه قدرت‌های بزرگ است. تروریسم یکی از این تهدید‌های بزرگ است. "

آنتونوف گفت روسیه تمایل دارد با آمریکا رابطه‌ای "پایدار و قابل پیش بینی" داشته باشد.

او تاکید کرد: "به عنوان بزرگ‌ترین قدرت‌های هسته‌ای دنیا، مسئولیت ویژه‌ای برای تضمین ثبات و امنیت راهبردی دنیا بر عهده داریم. "

این دیپلمات افزود مسکو برای همکاری با هر کشوری که برای ایجاد رابطه‌ای بر مبنای احترام به منافع قابل قبول دوجانبه تمایل داشته باشد، آمادگی دارد.

به گفته این سفیر روس، رویکرد مسکو برای حل مشکلات مهم بین المللی با اکثر کشور‌های عضو سازمان ملل، بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی)، سازمان همکاری شانگهای، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان پیمان امنیت جمعی و کشور‌های مستقل مشترک المنافع در میان گذاشته شده است.

او گفت: "در حقیقت روسیه با کسی نمی‌جنگد و بلکه برای حل همه مشکلات بر اساس برابری و احترام دوجانبه می‌جنگد. روسیه یک عضو بانفوذ و مسئول در جامعه بین المللی است. قصد نداریم خواسته‌های خود را به دیگران تحمیل کنیم و قویا به قوانین بین‌المللی پایبند هستیم. "

آنتونوف افزود: "اولویت‌های سیاست خارجی ما پنهان و مخفی نیست. اهداف ما کاملا روشن است: تضمین ایمنی مرزهایمان و ایجاد اوضاع مناسب خارجی برای توسعه پایدار داخلی روسیه. "

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار