اندیشکده مرکز امنیت نوین آمریکا در گزارشی هشدار داد شکست این کشور در جنگ با روسیه و چین دور از تصور نیست.

روسیه و چین قابلیت شکست آمریکا و متحدانش را در یک جنگ منطقه‌ای دارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، یک اندیشکده آمریکایی هشدار داد این کشور باید شیوه جنگی جدیدی را در پیش بگیرد و در غیر اینصورت خطر شکست در مقابل روسیه و چین را بپذیرد.

اندیشکده «مرکز امنیت نوین آمریکا» در گزارش جدیدی هشدار داد وضعیت نظامی فعلی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) براساس سلطه و برتری پس از دوران جنگ سرد، در مقابل استراتژی‌های جدید روسیه و چین عمل نخواهد کرد و سریعا باید بروز رسانی شود. در غیر اینصورت آمریکا با خطر شکست در جنگ در مقابل روسیه و چین مواجه است.

براساس گزارش جدید اندیشکده امنیت نوین آمریکا، که روز گذشته منتشر شد، آمریکا لازم است تا روش جنگی جدیدی را در پیش بگیرد. نویسنده این اندیشکده آمریکایی هشدار داد برای اولین بار طی دهه‌ها امکان پذیر است که تصور کنیم آمریکا در حال جنگ با قدرت‌های بزرگ بوده و احتمالا شکست می‌خورد.

در ادامه این گزارش آمده است چین و روسیه در حال تدوین و طراحی استراتژی‌ها و تسلیحات نوین بوده هستند تا بتوانند آمریکا را در جنگ شکست دهند. این اندیشکده آمریکایی همچنین اینگونه استدلال کرد که مسکو و پکن نقاط ضعف نسبی خود نسبت به آمریکا را برطرف کردند و تسلیحات و استراتژی‌هایی را به منظور هدف قرار دادن نقاط آسیب پذیر آمریکا توسعه داده‌اند تا جائیکه آن‌ها می‌توانند آمریکا و متحدانش را در یک جنگ منطقه‌ای شکست دهند.

در گزارش این اندیشکده آمده است شیوه جنگی که پس از دروان جنگ سرد شکل گرفت در حال حاضر و در برهه کنونی جواب نمی‌دهد. این روش بر پایه مفروضات استراتژیکی و عملیاتی است که محصول یک دوره تاریخی تکرار نشدنی تسلط نظامی آمریکا هستند. این فرضیات در حال حاضر عمیقا ناقص و یا کاملا نامعتبر است و باید برای دوره رقابت با قدرت‌های بزرگ بروز رسانی شود.

اندیشکده آمریکایی هشدار می‌دهد: تصور شکست آمریکا، به تنهایی می‌تواند پایه‌های اتحاد و همکاری با این کشور را که براساس نظم جهانی شکل گرفته پس از جنگ جهانی دوم است و به نفع این کشور بوده، را از هم بپاشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۹
پس ما پیروزیم
آخرین اخبار