مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان گفت: با مشارکت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ۷ دستگاه شتاب نگار در جنوب کرمان راه اندازی می‌شود.

راه اندازی و نصب ۷ دستگاه شتاب نگار در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمد ساردویی مدیرکل راه وشهرسازی جنوب کرمان گفت: با مشارکت مرکزتحقیقات راه و مسکن و شهرسازی، جانمایی، اجرا و نصب ۷ دستگاه شتاب نگار، سنسور و دیجیتایزر، همراه باتقویت زیرساخت‌های مدیریت بحران زلزله راه اندازی می‌شود.

وی افزود: بر آورد هزینه اجرای این تفاهم نامه بیش از ۱۰ میلیارد ریال می‌باشد که ۵۰ درصد آن توسط استانداری کرمان و ۵۰ درصد توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تامین می‌شود.

ساردویی تصریح کرد: به عنوان پایلوت این طرح، یک دستگاه در فرمانداری شهرستان جیرفت نصب می‌شود. این دستگاه‌ها با پایش و رصد دقیق‌تر فعالیت لرزه‌ای گسل‌ها و ایجاد ارتباط بین ایستگاه‌های شتاب جنوب کرمان و کشور درحال راه اندازی است.

وی افزود: با راه اندازی و نصب نسل جدید این شتاب‌نگار‌ها دستگاه‌های قدیمی که در شهر‌های جنوبی کرمان نصب شده بود جمع آوری می‌شوند.

مدیر کل راه وشهرسازی جنوب کرمان گفت: منطقه جنوب کرمان از مناطق زلزله خیز کشور می‌باشد که امید است با نصب این دستگاه‌ها کمک شایانی به ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت مدیریت بحران حوادث احتمالی زلزله بوجود آید.
انتهای پیام /ح

نصب شتاب نگار درجاده های جنوب کرمان

برچسب ها: راه و شهرسازی ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.