رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شکرانه سلامت ما خدمت به بیماران است و درمان مناسب و ایجاد فضا و امکانات مناسب از بهترین راههای کمک به آنهاست .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در همایشی که بمناسبت روز جهانی ام اس (MS ) در سالن اجتماعات پتروشیمی تبریز برگزار شد ، با بیان این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی در بحث حمایت از بیماری های خاص علیرغم اینکه تعهدات وزارت بهداشت به ما کم شده است ، گفت: در بحث حمایت از بیماران خاص نه تنها تعهدات بیشتری انجام داده ایم بلکه این تعهدات به ده درصد نیز رسیده است و توانسته ایم سقف ده میلیارد تومان را حفظ کنیم .

وی ادامه داد : از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ، تقاضا داریم که اعتبارات حوزه سلامت کم نشود و کمک کنید، حداقل حوزه سلامت مشکل مالی نداشته باشد.

همچنین در این جلسه مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مبلغ اختصاص یافته به بیماران خاص در مجلس را هشت هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مجلس تمام وظایف خود را نسبت به بیماران خاص و دیگر مسائل انجام داده اما دولت در اجرای قانون کوتاهی می‌کند و طبق مصوبه ای که در مجلس انجام داده ایم دولت موظف است یک درصد از هدفمندی یارانه‌ها را به بیماران خاص اختصاص دهد و علاوه بر آن نیز یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به این بیماران اختصاص داده شده شود اما یا دولت اجرا نمی‌کند یا نیمه کاره اجرا می کند.

وی افزود: اگر بحث پزشک خانواده در کشور اجرایی شود، قطعاً دچار این همه مسائل و مشکلات نمی شویم و می توانیم بیماریها را قبل از اینکه حادتر شود مدیریت کرده و با این کمبودها مواجه نشویم .

زهرا ساعی یکی دیگر از نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه، در بودجه سال ۹۸دولت را موظف کردیم علاوه بر یک درصد هدفمندی یارانه ها مبلغی را نیز به بیماران خاص اضافه کند ،افزود: به جهت هزینه های گزاف که دغدغه اصلی خانواده هاست اما خوشبختانه بخشی از داروها در داخل کشور تولید می‌شود و تلاش ما در مجلس رفع مشکل مردم در تمامی حوزه هاست.


طاهر اقدم قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی تبریز و عضو هیئت مدیره انجمن ام اس استان ، گفت: یکی از بزرگترین اهداف انقلاب اسلامی عدالت در همه زمینه ها علی الخصوص سلامت بود و کشور ما جزو کشورهایی است که داروهای هایتک تولید می کند و در این بخش همه ما باید دست به دست هم داده و بیماران خاص را حمایت کنیم .

وی تصریح کرد : در استان ۶۷ سازمان مردم نهاد سلامت داریم که تلاش همه آنها این است که، باری از دوش مردم بردارند تا بیماران دچار مشکلات بعدی نشوند.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری همایش بمناسبت روز جهانی ام اس (MS ) در سالن اجتماعات پتروشیمی تبریز

 

 

برچسب ها: علوم پزشکی ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.