وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ۸۵ درصد واردات کشور کالا‌های سرمایه‌ای واسطه‌ای و مواد اولیه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی گفت: تجارت فرامرزی را یکی از مولفه‌های بسیار مهم در اقتصاد است و  کالا‌های سرمایه‌ای واسطه‌ای و مواد اولیه همچنان ۸۵ درصد واردات کشور را شامل می‌شوند.

وی افزود: واردات کالا در برخی مواقع ممکن است به تولید آسیب بزند و در ساختار اقتصادی که تجارت فرامرزی اهمیت دارد این موضوع آسیبی به اقتصاد وارد نمی‌کند.

واردات ۸۵ درصدی کالا‌های سرمایه‌ای به کشور

دژ پسند بیان داشت:کشور در شرایط تحریم ظالمانه و یک سویه قرار دارد که در این شرایط تامین کالا‌های اساسی از اهمیت قابل توجه‌ای برخوردار است.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: سفر امروز به منظور بررسی روند کار‌ها در گمرک و بندر امام خمینی (ره) انجام شد تا ببینیم روند فعالیت این بندر و واردات و تخلیه کالا به چه نحوی صورت می‌گیرد که خوشبختانه شاهد فرآیند مطلوبی در این زمینه در بندر امام خمینی هستیم.

بندر امام خمینی (ره) یکی از بنادر نسل سوم و پیشرفته کشور است

این مقام مسئول ادامه داد: بندر امام خمینی (ره) یکی از بنادر نسل سوم و پیشرفته کشور است که در این مجتمع بندری در کنار کار‌هایی که برای واردات و صادرات صورت می‌گیرد، واحد‌های صنعتی نیز احداث شده که این موضوع خود به تامین کالا‌های اساسی برمی گردد ور این بندر بر اساس سیستم‌های مدرن انجام می‌شوند.

دژ پسند گفت: با اقداماتی که صورت گرفته می‌توان گفت کالا‌ها در این حوزه رسوب نمی‌شوند و جای نگرانی نیست و هر کالایی را نمی‌توان رسوب تلقی کرد به این خاطر که رسوب بعد از اظهار صورت می‌گیرد و اگر ماندگاری بعد از اظهار در بندر صورت بگیرد، درواقع از نظر ما به عنوان یک پدیده منفی تلقی می‌شود.

وی افزود:موضوع کنترل کیفیت یک امر طبیعی است به این دلیل که کالا‌های اساسی با جان مردم سر و کار دارند و نمی‌توان درباره این کالا‌ها از نظر کنترل کیفیت بی توجه باشیم و لازم است تا ارزیابی‌های استاندارد و بهداشتی صورت گیرد و البته باید این روند سرعت پیدا کند و اگر این موارد انجام شوند.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: فعالیت‌های بندری و گمرکی در بندرامام خمینی (ره) خیلی خوب در حال انجام است و این روند را می‌توان در دیگر بنادر تعمیم داد تا کار‌ها تسریع پیدا کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: واردات برخی کالا‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد دو برابر داشته است، اما در بندر امام خمینی شاهد رشد حدود ۷۸ درصدی هستیم که  این شرایط برای ما امید بخش است و به مردم کشور این اطمینان داده می‌شود که در تامین کالا‌های اساسی جای نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.