مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت : ۳۷ واحد تولیدی دانش بنیان با هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فعالیت دارند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در بازدید از یک واحد تولیدی دانش بنیان در شهرک صنعتی کاسپین ۲ (آبیک) گفت: در حال حاضر ۳۷ واحد صنعتی و تولیدی دانش بنیان و مستعد دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال فعالیت است.

خانپور افزود: استقرار این واحد‌های تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان زمینه اشتغال سه هزار ۸۴۰ نفر را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: از مجموع واحد صنعتی و تولیدی دانش بنیان و مستعد دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، ۲۰ واحد به عنوان شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده و مابقی در مرحله ثبت نهایی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: این واحد‌های دانش بنیان در زمینه محصولات تولیدی مواد دارویی، مواد شیمیای و رزینی، سیل و یاتاقان، مقره سیلیکونی، تجهیزات آزمایشگاهی، نساجی و پوشاک، فرآورده‌های دارویی و آرایشی و بهداشتی، قطعات یدکی خودرو، فیلتر‌های صنعتی، فرآورده‌های و بسته بندی کشمش و خرما، انواع لامپ و روشنایی، تولید کننده فرو مولبیدن و نمک‌های رنیوم فعالیت دارند.

خانپور افزود: شرکت‌های دانش بنیان متقاضی زمین صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی می‌توانند از امکان پرداخت بخش نقدی به میزان ده درصد و یا ده درصد بخشودگی نرخ حقوق انتفاع برخوردار شوند.

به گفته وی، همچنین امکان تقسیط بخش غیر نقدی آن‌ها تا ۴۸ ماه فراهم شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: دریافت تسهیلات و معافیت مالیاتی، معافیت عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی، ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان برای  تبدیل ایده به محصول و اشتغال دانش آموختگان برتر فناور، حمایت از صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان با هدف توسعه بازار صادراتی، برنامه ریزی جهت حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی بصورت رایگان  از جمله برنامه‌های حمایتی از این شرکت‌ها است.

انتهای پیام/ک

بازدید از یک واحد تولیدی دانش بنیان در شهرک صنعتی کاسپین

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.