سفارت ایران در گرجستان به تشریح علت کاهش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در گرجستان پرداخت.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی اداره آمار ملی گرجستان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در گرجستان در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ به پایین‌ترین رقم در مدت مشابه ۷ سال گذشته رسیده است.

بر این اساس، سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی FDI در گرجستان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹، ۶.۳ درصد نسبت به سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸ و ۴۰ درصد نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ کاهش داشته است.

طبق داده‌های اولیه اداره آمار ملی گرجستان، سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی FDI در گرجستان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ به ۲۸۱.۱ میلیون دلار (داده‌های اولیه) رسید که ۶.۳ درصد نسبت به سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸ و ۴۰ درصد نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ کاهش داشته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده مهم‌ترین دلایل کاهش سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی نسبت به سال قبل تکمیل خط لوله انتقال گاز از آذربایجان، انتقال تعدادی از کسب و کار‌ها از مالک خارجی به گرجی ذکر شده است. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی اداره آمار ملی گرجستان (geostat) در طول این مدت بیشترین سهم سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را به ترتیب کشور‌های ایرلند با (۴۷.۴ درصد) , انگلستان با (۱۵.۱ درصد) و آمریکا با (۸ درصد) به خود اختصاص داده اند.

بر اساس این گزارش در طول این مدت سه بخش عمده اقتصادی شامل خدمات اجتماعی به (۱۳۸ میلیون دلار)، بخش مالی با جذب سرمایه (۴۲.۷ میلیون دلار) و بخش حمل و نقل با (۲۸.۶ میلیون دلار) با مجموع ۷۵.۱ درصد بیشترین سهم سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار