رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به آغاز طرح تابستانی پلیس راه از ۲۰ خرداد گفت: در این طرح ۱۰۰ تیم محسوس و نامحسوس پلیس محور‌های استان را پوشش می‌دهند.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مراد حیدری رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به شروع سفر‌های تابستانی از اواخر خرداد، گفت : هرساله با آغاز فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها شاهد موج سفر‌های تابستانی هستیم و به همین علت و در راستای کنترل بهتر ترافیک محور‌ها طرح تابستانی پلیس راه هرساله در طول تابستان اجرا می‌شود.

وی گفت : آمار‌های پلیس راه نشان می‌دهد متاسفانه بیشترین تصادفات در طول سال مربوط به فصل تابستان و بیشترین فوتی‌های تصادفات در این فصل هم مربوط به ماه مرداد است.

حیدری تصریح کرد: سال گذشته ۱۱۶ نفر در تصادفات فصل تابستان در محور‌های استان جان خود را از دست دادند که ماه مرداد با ۴۶ کشته بیشترین فوتی تصادفات در این فصل را به خود اختصاص داد.

وی افزود: جهت کاهش فوتی‌های تصادفات و پیشگیری از تصادفات هرساله این طرح از اواخر خرداد به اجرا در می‌آید که امسال نیز این طرح از ۲۰ خرداد شروع شده و تا اول مهرماه ادامه خواهد داشت.

حیدری از حضور ۱۰۰ تیم محسوس و نامحسوس در این طرح خبر داد و افزود: در طول فصل تابستان ۱۵ تیم نامحسوس و ۷۵ تیم محسوس محور‌های استان را پوشش می‌دهند و در کنار آن‌ها ۱۰ گشت انتظامی هم در قالب گشت‌های ترافیک در محور‌ها حضور دارند.

وی از بکارگیری ۸۰ دستگاه دوربین سیار در سطح محور‌های استان خبر داد وافزود: در مجموع در طول طرح از تمام ظرفیت‌ها برای پوشش بهتر محور‌ها و کنترل ترافیک استفاده خواهیم کرد.

حیدری با اشاره به تشدید برخورد‌های پلیس در طول اجرای طرح گفت: چنانچه راننده‌ای دو تخلف حادثه ساز مانند سرعت و یا سبقت غیرمجاز مرتکب شود، علاوه بر اعمال قانون، خودروی متخلف به مدت ۷۲ ساعت در پارکینگ متوقف می‌شود.

وی در همین راستا از رانندگان خواست تا به طور جد رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را داشته و از انجام هرگونه تخلف حادثه ساز اجتناب کنند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه بر داشتن برنامه ریزی در طول سفر تاکید کرد و افزود: بهتر است افراد قبل از سفلر برنامه زمانبندی داشته باشند تا از هرگونه شتاب و عجله در طول مسیر خودداری کنند.

وی نسبت به رانندگی در زمان خواب آلودگی هم هشدار داد و افزود: متاسفانه رانندگان نسبت به این مورد بی توجه هستند و همواره تصور آن‌ها این است که حادثه برای دیگران است، اما شاهد هستیم بسیاری تصادفات مرگبار نزدیک شهر‌ها به خاطر خواب آلودگی رانندگان است.

حیدری تصریح کرد: توصیه می‌شود رانندگان حتما هر دو ساعت یک بار توقف کرده و استراحت کنند و حتما در زمانی که نیاز به خواب دارند در گوشه‌ای از مسیر توقف کرده و بخوابند و با هوشیاری کامل ادامه مسیر دهند .

 

 

انتهای پیام/د

شاهد موج سفر‌های تابستانی هستیم

 

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.