معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان از صدور ۲ هزار و ۲۲۴ فقره پروانه شکار طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: این اقدام بعد از پنج سال ممنوعیت صدور پروانه شکار انجام شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شهاب محمدی گفت: بعد از محدودیت پنج ساله در ممنوعیت صدور پروانه شکار، سال گذشته این ممنوعیت برداشته و مجوز برای متقاضیان واجد شرایط صادر شد.

وی با اشاره به اینکه اختیار صدور پروانه شکار و صید به استان‌ها واگذار شده است، افزود: یکی از مطالبات و درخواست‌های شکارچیانی که مجوز حمل اسلحه شکاری دارند، برداشتن این ممنوعیت بود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان اضافه کرد: برای اینکه این افراد به سمت شکار غیرمجاز سوق پیدا نکنند بعد از انجام بررسی‌های لازم در ارتباط با جمعیت و وضعیت گونه‌های مختلف پرندگان و ماهی، این تعداد پروانه شکار در استان صادر شد.

محمدی یادآور شد: از این تعداد صدور پروانه شکار، ۱۳۳ پروانه مربوط به شکار خوک، ۷۶۹ فقره پرندگان خشک زی، ۷۹ پروانه مربوط به پرندگان آبزی، ۲۱۶ فقره مربوط به سهره، یک هزار و ۱۸ فقره هم مربوط به صید ماهی بوده است.

وی مدت اعتبار پروانه‌های شکار صادر شده را چهار ماه اعلام کرد و گفت: هر فقره پروانه برای یک گونه مشخص صادر می‌شود و متقاضیان به غیر از این، اجازه شکار گونه‌های دیگر را ندارند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان تاکید کرد: تاکنون در استان برای شکار چهارپایان از جمله کل و بز، قوچ و میش پروانه شکار صادر نشده است.

انتهای پیام/م

مدت اعتبار پروانه‌های شکار صادر شده  چهار ماه است

 

برچسب ها: محیط زیست ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.