نخستین مدرسه شطرنج و کانون بازی‌های فکری با حضور مسئولان هیئت شطرنج خراسان رضوی، در این شهرستان گشایش یافت.

افتتاح نخستین مدرسه شطرنج و کانون بازی‌های فکری در تربت جامبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا پاشا نجاتی رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی در مراسم  افتتاح نخستین مدرسه شطرنج گفت: خراسان رضوی در زمینه استعداد‌های برتر جایگاه دوم کشور را دارد و ۳۰ درصد از اعضای تیم ملی شطرنج از خراسان رضوی هستند.

وی ادامه داد: تاکنون در حوزه شطرنج به طور جدی و قوی به شهرستان‌ها توجه نشده است که طبق دستور العمل و راه کار و راهبرد اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی، در سال ۹۸ هیئت شطرنج در جهت تقویت شهرستان‌ها و اولویت بانوان قدم‌های جدی بر داشته و مسابقات ریتد آزاد کشوری در شهرستان‌های مختلف برگزار شده است و به زودی اولین دوره مسابقات آزاد کشوری در شهرستان تربت جام برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی افزود: در خراسان رضوی تعداد ۲۸ هیئت شطرنج فعال و تعداد ۲۰ مدرسه شطرنج در مشهد و ۳۴ مورد در کل استان فعالیت دارند.

پاشا نجاتی ادامه داد: بیش از ۷۵ درصد از شطرنج بازان ایرانی زیر ۲۰ سال و مجرد هستند و بزرگسالان به دلیل مشغله کاری کمتر به این سمت و سو می‌آیند و شطرنج از لحاظ پیشرفت تحصیلی و تمرکز بر روی فرزندان بسیار تاثیر گذار و مثبت است.

وی بیان کرد: این رشته ورزشی با پر کردن اوقات فراغت محیط امن و سالم را برای فرزندانمان بوجود می‌آورد.

محسن سپهری رئیس اداره ورزش و جوانان تربت جام گفت: اولین مدرسه شطرنج و کانون بازی‌های فکری به همت بخش خصوصی و با مشارکت و همکاری اداره ورزش و جوانان احداث و در حال حاضر ۷۰ هنر آموز با ۲۰ میز شطرنج را دارد.

وی ادامه داد: با رازینی‌های انجام شده با هیئت استان تعداد میز‌های شطرنج افزایش می‌یابد.

در ادامه نیلوفر اسحاقی رئیس هیئت شطرنج تربت جام گفت: آموزش شطرنج را از سال ۹۳ شروع کرده ام و هر ساله در تابستان چندین دوره مسابقه در سطح استان برگزار می‌کنیم به عنوان داور و مربی در مسابقات کشوری حضور دارم.

وی ادامه داد: از سنین ۴ سال به بالا در رشته شطرنج و بازی‌های فکری روبیک، روباتیک، چرتکه و. پذیرش هنر اموز داریم و هر ساله تعدادی از هنر آموزان به مسابقات کشوری و استانی اعزام می‌شوند و در همه رشته‌ها قهرمان استانی و مقام سوم و چهارم کشوری داشته ایم.

وی افزود: از سال ۹۴ برای گرفتن مجوز و تاسیس مدرسه شطرنج در این شهرستان تلاش می‌کنم و با بودجه و هزینه خودم وکمک خانواده ام با کمبود امکانات، ولی با برنامه ریزی و مدیریت دقیق موفق بوده ام.

نیلوفر اسحاقی بیان کرد: سال گذشته امیر علی اسداللهی کودک ۵ ساله مقام دوم استان را در مسابقات شطرنج کسب کرده است.

انتهای پیام//ز. ج



به زودی اولین دوره مسابقات شطرنج آزاد کشوری در شهرستان تربت جام برگزار خواهد شد

برچسب ها: اخبار ورزشی ، شطرنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.