رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی گفت: اقدامات لازم برای برگزاری دهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی جام فردوسی در مشهد انجام می گردد.

مشهد میزبان برگزاری دهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام فردوسی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رضا پاشانجاتی رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی گفت: از تاریخ ۶ تا ۱۷ خرداد امسال مسابقات «ریتد» در رده سنی ۸، ۱۰، ۱۲ سال، در دو رشته برق‌آسا و سریع با میزبانی هیئت طرقبه و شاندیز برگزار می‌شود و پس از اتمام این مسابقات نیز رقابت‌های استانی در بخش پیشکسوتان برگزار می‌گردد.

وی تصریح کرد: مسابقات قهرمانی برق‌آسا و سریع مجدداً در ۲۰ خرداد تشکیل می‌شود و این بار افراد در رده‌های سنی سال شرکت می‌کنند، این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان تشکیل می‌شود.

رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی گفت: هیئت شطرنج خراسان رضوی در ۷ تیر نخستین مسابقات ریتد کشوری را در بجستان برگزار می‌کند، همچنین به دلیل اهمیت ماه مبارک رمضان، مسابقات جام رمضان در سه بخش مختلف در شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شده است.

پاشانجاتی افزود: به طور کلی تیم ملی متشکل از ۶ شطرنج باز در هر یک از دو بخش آقایان و بانوان بوده که دو نفر از این افراد از خراسان رضوی هستند، در بخش آقایان مسعود مصدق‌پور و مهرداد خداشناس در رده سنی بزرگسالان و در بخش بانوان نیز میترا حجازی‌پور و وصال حامدی‌نیا در تیم ملی شطرنج حضور دارند، در صورت ادامه داشتن همین روند به زودی شاهد افتخار آفرینی توسط آن‌ها در کشور هستیم.

وی ادامه داد: امسال هیئت شطرنج خراسان رضوی میزبان ۱۰ مسابقه کشوری است، سه شطرنج‌باز استان به مسابقات آسیایی سریلانکا اعزام شده‌اند، در این مسابقات وصال حامدی‌نیا قادر به کسب رتبه سوم در رده سنی زیر ۱۸ سال رشته برق‌آسا شد، روشا اکبری و امیررضا رضوی نیز در این مسابقات به ترتیب در رده سنی زیر ۸ سال و ۱۴ سال مقام چهارم را دریافت کردند.

رئیس هیئت شطرنج خراسان رضوی گفت: از فعالیت‌های مؤثر هیئت شطرنج خراسان رضوی می‌توان به برگزاری ۶ دوره مربی‌گری و داوری و کلاس‌های آموزشی اشاره کرد.

انتهای پیام//ج. ر

برگزاری دهمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام فردوسی در مشهد

برچسب ها: شطرنج ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار