مسئول درمانگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان از واکسیناسیون ماهانه بیش از ۸۰۰ قلاده سگ گله علیه ویروس هاری خبر داد .

عندلیبی مسئول درمانگاه مرجع اداره کل دامپزشکی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت :در برنامه پیش بینی اداره کل دامپزشکی ماهانه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ قلاده سگ به صورت رایگان علیه این بیماری ایمن می‌شوند.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون ۳ هزار و۲۰۰ قلاده سگ واکسینه و شناسنامه دار شدند ودر این خصوص پیش بینی کرده ایم تا پایان سال ۸ هزار سگ گله واکسینه شوند.

عندلیبی بیان کرد: سال گذشته ۲ مورد دام مشکوک به هاری در استان مشاهده شد که پس از نمونه برداری از مغز و تایید مؤسسه‌ی پاستور، دام‌های مورد نظر معدوم شدند.

مسئول درمانگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان اعلام کرد: عامل بیماری هاری ویروسی هست که از طریق بزاق دهان حیوان مبتلا هنگام گزش توسط سیستم عصبی منتقل و علائم بیماری به صورت آهسته در دام یا انسان ظاهر می‌شود.

وی از کسانی که در منزل نسبت به نگهداری سگ و گربه اقدام میکنند خواست سالیانه یک بار با مراجعه به مراکز خصوصی دامپزشکی نسبت به واکسیناسیون این حیوانات علیه بیماری هاری اقدام نمایند.

عندلیبی در پایان تاکید کرد: در صورت حمله‌ی حیوان مشکوک به هاری به انسان باید قبل از مراجعه به مراکز درمانی محل خرا شیدگی با آب و صابون شسته و سریعا برای تزریق واکسن هاری مراجعه شود.

انتهای پیام / ط ا

مشاهده ۲ مورد دام مشکوک به هاری در استان

برچسب ها: دامپزشکی ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.