گیلان، در لیست ۳ استان پیشتاز بسیج ملی کنترل فشار خون کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، طلعت کاویانی، مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: گیلان، با غربالگری فشار خون ۲۸.۸ درصد جمعیت هدف خود، در سه روز نخست فاز اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون، در لیست ۳ استان پیشتاز کشور قرار گرفته است.

وی افزود: از ابتدای اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در استان گیلان تا ۲۰ خرداد، با مراجعه داوطلبانه مردم به مراکز ارائه دهنده خدمت (پایگاه‌های موقت، ثابت و سیار) و ثبت فشار خون در سامانه‌های یکپارچه بهداشت (سیب) و سلامت، فشار خون ۲۱۶ هزار و ۶۰۷ نفر معادل ۲۸.۸ درصد از جمعیت هدف برنامه شامل افراد ۳۰ سال و بالاتر، زنان باردار و مبتلایان به نارسایی کلیوی در تمام سنین اندازه گیری و ثبت شد.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: به منظور تحقق این هدف در مرحله اطلاع رسانی از ۲۷ اردیبهشت ماه، نسبت به اطلاع رسانی همگانی، انجام هماهنگی‌های بین بخشی و آموزش عمومی کارکنان و دست اندرکاران برنامه اقدامات لازم صورت گرفت.

کاویانی با بیان اینکه برگزاری دوره آموزشی دو ساعته برای ۵ هزار و ۹۵ نفر از کاربران برنامه نیز از دیگر اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، تصریح کرد: یک هزار و ۸۱۰ مکان برای اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون در گیلان فعال شده است.

مرحله غربالگری بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از ۱۸ خرداد ماه در گیلان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

افراد بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی و زنان باردار می‌توانند تا ۱۵ تیرماه از ساعت ۸ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۰ به مراکز درمانی، بیمارستان ها، خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های ثابت و سیار برای سنجش رایگان فشار خون مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع

گیلانی ها، پیشتاز در اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.