طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از امروز در ۱۵۶پایگاه سلامت ثابت و سیار گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسماعیل نور صالحی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از فردا ۱۷ خرداد در ۷۸ پایگاه سلامت ثابت در مراکز غیردرمانی و ادارات و ۷۸ پایگاه سلامت سیار در شهر‌های گیلان اجرا می‌شود.
وی  با بیان اینکه اطلاع رسانی در خصوص این طرح از ۲۷ اردیبهشت آغاز شده افزود: همه افراد بالای ۳۰ سال، خانم‌های باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی خود به پایگاه‌های سلامت کنترل فشار خون در استان نظیر خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشت روستایی و شهری، بیمارستان‌های خصوصی و دولتی، برخی داروخانه‌ها و مطب‌های پزشکان و پایگاه‌های سیار سلامت در شهر‌ها مراجعه کرده و فشار خون خود را اندازه بگیرند.
وی اضافه کرد: پس از اندازه گیری فشار خون افراد، پرونده الکترونیکی سلامت برای آن‌ها در سامانه سلامت استان ایجاد می‌شود که در صورت ابتلا به فشار خون، برای درمان به مراکز تخصصی درمان ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/آ

اجرای طرح ملی کنترل فشار خون

برچسب ها: فشار خون ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۵ تير ۱۳۹۸
متاسفم به نیروهای شرکتی فشار میارن ک ب بدترین صورت ممکن در منازل مردم برن و فشارخون بگیرن.خب وقتی مایل نیستن مردم فشارشون کنترل بشه چرا
Iran (Islamic Republic of)
معصومه یوسف زاده صدیق
۲۰:۱۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
من این طرح رو دوست دارم عالیه