سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفته است در صورتیکه واشنگتن سلاح مورد نیاز عربستان و امارات را تامین نکند چین و روسیه تجهیزات نظامی خود را به آن‌ها می‌فروشند.

شاناهان: آمریکا به عربستان سلاح می‌فروشد تا مانع چین و روسیه برای پر کردن این شکاف شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا در جریان دیدار با همتای گرجستانی خود در خصوص علت فروش سلاح و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی توضیحاتی ارائه کرد.

وی اظهار داشت آمریکا متعهد به تامین سلاح برای عربستان سعودی و امارات متحده عربی است تا مانع چین و روسیه برای پر کردن این شکاف شود.

شاناهان معتقد است در صورتیکه آمریکا سلاح مورد نیاز عربستان و امارات را تامین نکند چین و روسیه تجهیزات نظامی خود را به آن‌ها می‌فروشند.

او گفت: با توجه به وضعیت عربستان و امارات متحده عربی، این پرسش مطرح است که چگونه ما می‌توانیم تجهیزات نظامی خود را به آن‌ها بفروشیم تا از خود دفاع کنند؟ و مهمتر از همه در محیطی با تهدید بالا [خاورمیانه] پاسخگو باشند. در وهله دوم، اگر آن‌ها از آمریکا که متحد قدرتمندشان است، خرید نکنند، برای حفظ امنیت خود مجبور هستند به چین یا روسیه روی بیاورند [و از آن‌ها خرید کنند].

شاناهان در حالی چنین اظهارنظری کرده است که هفته گذشته کمیته روابط خارجی مجلس سنا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد اعضای سنا ۲۲ قطعنامه جداگانه معرفی خواهند کرد تا مانع دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از عقد قرارداد فروش سلاح به عربستان و امارات شوند. اعضای سنا گفته‌اند شیوه‌ای که دولت ترامپ برای فروش اسلحه پیش می‌برد بی‌سابقه است و طبق سیاست‌های طولانی مدت کنگره و شورای اجرایی نیست.

گفته می‌شود آمریکا بسته‌های تجهیزات نظامی به ارزش ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به عربستان فروخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار