نامزد انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری گفت: برای تمام قسمت‌ها و تیم‌های وزنه برداری باید برنامه داشت.

محمدرضا آخوندی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در کشور ما وزنه برداری ورزش توسعه یافته‌ای نیست. که این بر می‌گردد به نوع نگاه ما نسبت به این ورزش. برای توسعه دادن به ورزش بزرگی مثل وزنه برداری روش‌های زیادی وجود دارد.

نیاز فدراسیون ساختار اصولی است

مهمترین چیزی که فدراسیون نیاز دارد یک ساختار اصولی بر اساس نظام مدیریتی فدراسیون‌های ورزشی در دنیا است که باید آن را ایجاد کنیم. در مرحله بعد برای پیاده کردن این ساختار‌ها از افراد تاثیر گذار و باتجربه استفاده کنیم. ساختار درست، یعنی هیئت رئیسه فدراسیون باید یک هیئت واقعی باشد. افرادی باشند که بتوانند به وزنه برداری کمک کنند، نائب رئیس از خانواده وزنه برداری باشد، دبیر فدراسیون نیز از بهترین‌های این رشته باشد و برای تیم‌های ملی یک سازمان مستقل داشته باشیم که افراد این سازمان هم متشکل از قهرمانان بزرگ وزنه برداری باشند.

او ادامه داد: رئیس فدراسیون نباید در کمیته فنی حضور داشته باشد و از برگزاری منظم مسابقات لیگ کشور نباید غافل شویم، همینطور یک سازمان لیگ درست کنیم و بعد برویم برای تشکیل کمیته استان‌ها اقدام کنیم در حالی که بازسازی زیرساخت‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

مشکل امثال کیانوش رستمی را به قهرمانان وزنه برداری واگذار کنیم

بعد از آنکه کیانوش رستمی بدلیل اختلاف با فدراسیون وزنه برداری مدت‌ها از تمرینات تیم ملی دور بود آخوندی درخصوص نحوه رفتار با چنین مسائلی در وزنه برداری تصریح کرد: کیانوش در وزنه برداری یک استثنا است. پس برای چنین ورزشکاری باید مدیریت استثنایی داشت. نمی‌توانیم با رفتار عادی افراد نخبه را مدیریت کنیم رئیس فدراسیون که نباید درباره امثال کیانوش رستمی تصمیم بگیرد. آن سازمان تیم‌های ملی که درموردش صحبت کردم باید به این موضوع ورود کنند. افرادی که مثل کیانوش قهرمان بوده اند، چون همزبان او نیز هستند می‌توانند درخصوص او نظر بدهند. چرا که فقط آن‌ها می‌توانند مشکل امثال کیانوش را متوجه شوند. باید همه به رستمی کمک کنند تا مدال ۲۰۲۰ توکیو را کسب کند.

به دنبال تخریب دیگران نیستم

او در خصوص حواشی اخیری که پیرامون مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری پیش آمده است تاکید کرد: من دخالتی در این ماجرا‌ها نداشتم و هیچ‌گاه به دنبال تخریب افراد نبوده ام. درمورد تغییر ارکان فدراسیون مثل دبیر یا هر پست دیگری من تابع وزارت ورزش هستم. آن‌ها تصمیم می‌گیرند، چون که جز اختیاراتشان است. برای من فرقی نمی‌کند، چون اگر بیرانوند دبیر مجمع بماند، تغییری در آرای انتخابات بوجود نمی‌آید.


بیشتر بخوانید:

انوشیروانی: انتقاد از کادر فنی تیم ملی جوانان درست نیست/ بهتر بود بدنه‌ی فدراسیون بعد از مرادی تغییر می‌کرد

بیرانوند: کسی رای خود را به پول و هدیه نمی‌فروشد

ماجرای هدیه‌های میله‌ای و انتخابات وزنه برداری!


انتهای پیام/

صحبت های آخوندی پیرامون انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار