مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۴۰ درصد باغ‌های مادری کشور در خراسان رضوی قرار دارد که تولید نهال در این باغ ها به شکل مدرن و فنی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ۴۰ درصد باغ‌های مادری کشور در خراسان رضوی قرار داردسید هاشم نقیبی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پنج باغ مادری در کشور وجود دارد که ۲ باغ از این تعداد در استان خراسان رضوی واقع است.

وی با بیان اینکه یک باغ مادری دیگر نیز در این استان در مراحل آماده سازی قرار دارد تصریح کرد : در باغ‌های مادری تولید نهال به شکل مدرن و  فنی انجام می‌شود و تولیدات آن به سراسر کشور ارسال می‌گردد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:   ۲ باغ مادری در این استان بیش از ۶۰ هکتار وسعت دارد و با توجه به چیدمان و استاندارد کاشت درختان  در مجموع فضای مفید این باغ‌ها حدود ۲۰ هکتار است.

نقیبی با بیان اینکه درختان موجود در باغ‌های مادری از نظر سلامت تحت نظارت و کنترل دقیق قرار دارند افزود: آلودگی و بیماری در این باغات در حد صفر است و پایه‌های این درختان که شامل میوه‌های وارداتی و داخلی است به منظور تولید نهال مرغوب جداسازی می‌شود.

وی تصریح کرد : سالانه ۲.۵ میلیون اصله نهال در ۹ نهالستان دارای مجوز استان خراسان رضوی تولید می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: دو میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد و ۳۶۳ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این استان فعالیت دارند.
 
انتهای پیام //ا.ز 
 

قرار داشتن ۴۰ درصد باغ‌های مادری کشور در خراسان رضوی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.