فرماندار گناباد گفت: بخش کشاورزی با وجود ظرفیت‌های بسیار فقط ۲۹.۴ درصد سهم شاغلان گناباد را به خود اختصاص داده است.

سهم ۲۹.۴ درصدی بخش کشاورزی گناباد در اشتغالبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حامد قربانی فرماندار گناباد در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان گناباد گفت: این شهرستان از نظر شاغلان در صنعت و خدمات دارای رتبه‌های خوبی در استان است، ولی فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه افزون بر ۸۰ درصد تولیدات کشاورزی و دامی شهرستان گناباد به صورت خام به دیگر نقاط استان خراسان رضوی و کشور ارسال می‌شود، افزود: با وجود ظرفیت‌های بخش کشاورزی این شهرستان، خام‌فروشی یکی از معضلات مهم این بخش به شمار می‌رود که باید با اصلاح زنجیره ارزش افزوده به نفع کشاورزان و دامداران منطقه از این امر جلوگیری کرد.

فرماندار گناباد بر افزایش میزان بهره‌وری با استفاده از مدیریت منابع آب و کشت‌های مناسب تاکید کرد و افزود: این شهرستان از مناطق مستعد استان خراسان رضوی در تولید محصولات کشاورزی به خصوص پسته و زعفران و گیاهان دارویی محسوب می‌شود.

 ۳۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی گناباد با ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و ۵۰۰ هزار رأس دام، سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.
 
انتهای پیام//آ.ف

برگزاری نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان گناباد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.