وزیر ارتباطات در ساری:

ساخت سه ماهواره جدید برای ارسال به فضا /آمادگی ایران برای تاکنون تهدید قطع اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سه ماهواره جدید برای ارسال به فضا در دست ساخت قرار گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه همایش بین المللی فرصت‌های تجاری و سرمایه گذرای در با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران توانست نام خود را در بین ۱۱ کشور جهان در ساخت و ارسال ماهواره به فضا ثبت کند، افزود:سه ماهواره جدید برای ارسال به فضا در دست ساخت قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی همکاری فضایی ما با سازمان بین المللی فضایی و کشور‌های منطقه ادامه دارد، گفت: این همکاری در سیل اخیر توانست در برآورد میزان خسارت‌ها و پیش بینی‌ها  به خوبی به کمک ما  و در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گیرد که همچنان این روند همکاری ادامه خواهد یافت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ما در منطقه نیز همکاری‌های فضایی به خصوص در حوزه سنجش با برخی کشور‌های منطقه از جمله آذربایجان داریم و این کشور این ماهواره را به صورت غیر غیر بومی در اختیار دارد و ما به دنبال ساخت ماهواره سنجشی با این کشور هستیم.

آمادگی ایران برای تاکنون تهدید قطع اینترنت

وی با اشاره به تهدیدات آمریکا مبنی بر قطع اینترنت ایران، گفت: اگرچه تاکنون هیچ تهدیدی از جانب این کشور برای قطع اینترنت ایران مطرح نبوده، ولی از تروریست اقتصادی هر امکانی قابل پیش بینی است.

جهرمی اظهارداشت: ما آمادگی لازم را در کشور در صورت قطع اینترنت داریم و برنامه ریزی برای بهره گیری از توانمندی داخلی برای اتصال اینترنت داریم و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

اجرای اینترنت اشیا در حوزه کشاورزی در استان مازندران

وی همچنین بهره گیری از اینترنت اشیا را باعث ارتقا بهره وری به عنوان حلقه مفقوده در این حوزه بیان کرد و گفت: اینترنت اشیا در حوزه کشاورزی در استان مازندران در دست اجرا قرار گرفته و وزارت ارتباطات و فناوری به دنبال پیگیری اجرایی شدن این طرح در حوزه دامپروزی در بخش کشاورزی نیز است.

وی میزان خسارت‌های بلایای طبیعی، زمان داشت، کاشت و برداشت و سایر مراحل کشاورزی را از مزیت‌های به کار گیری اینترنت اشیا در حوزه کشاورزی بیان کرده است.

جهرمی افزود: فناوری اطلاعات در حوزه مختلف اقتصادی در استان می‌تواند باعث افزایش بهره وری شود و فعالیت‌های استارتاپ‌ها پیگیری می‌کنند و این زیرساخت‌ها می‌تواند در حوزه کشاورزی بیشتر به کمک مردم بیاید.

وی برنامه ریزی بهتر در مراحل کشاورزی متناسب با بازار منطقه‌ای را هم از مهمترین مزیت‌های بهره گیری از فناوری در کشاورزی برای ارتقا بهره وری برشمرد.

باید محصولات را به بازارهای جهانی صادر کنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سهم کمی از بازارهای بین المللی و منطقه ای داریم ،گفت: باید محصولات را به بازارهای منطقه ای و جهانی صادر کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت مازندران در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و دیگر بخش‌ها، گفت: باید ازظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف بهره گیری شود.

وی با تاکید بر اینکه لازم است در زمینه فراوری محصولات تولیدی مازندران برنامه ریزی شود تصریح کرد: افزایش بهره وری و استفاده از مناطق باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا اراضی و سطوح قابل کشت در استان مازندران قابل تجدید نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تسهیل و حمایت از فرایند‌های کسب و کار و سرمایه گذاری را امری بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: باید نقصیه‌های موجود در حوزه سرمایه گذاری را شناسایی و رفع کرد.

آذری جهرمی، تأمین منابع مالی و کاهش ریسک سرمایه گذاری را موضوع مهمی عنوان کرد که مورد توجه قرار دارد و مشکلی برای تأمین منابع مالی و سرمایه گذاری نداریم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: یکی از حوزه‌های مهم برای سرمایه گذاری، افزایش بهره وری است و رعایت استاندارد‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

سهم کمی از بازار‌های بین المللی و منطقه‌ای داریم

وی با اشاره به مساعدت برای توسعه کسب و کار‌های نوین در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی ادامه داد: شرایط خاص کشور ایجاب می‌کند تمیهدات لازم را برای صادرات محصولات فراهم کنیم، در حال حاضر سهم کمی از بازار‌های بین المللی و منطقه‌ای داریم.

وی همچنین بر لزوم توسعه زیرساخت‌ها در حوزه سرمایه گذاری و صادرات تاکید کرد و گفت: باید برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از ظرفیت بخش‌های مختلف بهره گرفت.

آذری جهرمی، هدف گذاری چندبرابری صادرات را لازمه توسعه زیرساخت‌ها برشمرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.