اعضای شورای شهر تهران کلیات آیین نامه اجرایی انتخابات پنجمین دوره فعالیت شورایاری‌های تهران را با ۱۷ رأی موافق به تصویب رساندند.

تصویب کلیات آیین نامه اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌هابه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی نامه به شماره ۱۶۰/۳۶۸۷ مورخه ۲۲ اردیبهشت ۹۸ ستاد هماهنگی شورایاری‌های شورای اسلامی شهر تهران درباره آیین نامه اجرایی انتخابات پنجمین دوره فعالیت شورایاری‌ها و قرائت گزارش کمیسیون اصلی در دستور کار یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز ۲۱ خرداد ماه برگزار شد، قرار گرفت.

علی اعطا عضو شورای شهر تهران در سخنانی نسبت به رفع ایرادات این کلیات گفت: به طور کلی ایراداتی در کلیات آیین نامه انتخابات شورایاری‌ها مطرح شده است که برای برگزاری انتخابات به موقع شورایاری‌ها آن‌ها نمی‌توانیم سدی در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: یکی از ایراداتی که می‌توان به آ‌ن اشاره کرد این است که هیچ یک از اقوام اعضای هیئت ناظر در انتخابات شورایاری‌ها نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند و در صورت نامزد شدن از دور انتخابات حذف خواهند شد که باید تصمیم گیری کنیم که برای اقوام هیئت نظارت نسبیت درجه یک، درجه دو و درجه سه فامیلی در نظر گرفته شود.

اعطا تصریح کرد: ایرادات نباید مانع برگزاری انتخابات در زمان مشخص خود شود، زیرا می‌توانیم در بررسی جزئیات آیین نامه آن را برطرف کنیم.

محمود میرلوحی دیگر عضو شورای شهر تهران در اظهاراتی نسبت به تصویب کلیات آیین نامه اجرایی انتخابات شورایاری‌ها گفت: همکاران من در شورای شهر تهران پیش‌تر مباحثی را مطرح کردند که این مباحث نشان می‌دهد که برخی از دوستان می‌خواهند انتخابات شورایاری‌ها به زمان بعد از انتخابات مجلس موکول شود.

وی ادامه داد: اگر دوستان می‌خواهند انتخابات شورایاری‌ها را به زمان بعد از انتخابات مجلس موکول کنند، بیایند صادقانه اعلام کنند که انتخابات شورایاری‌ها بعد از انتخابات مجلس برگزار شود، نه اینکه بخواهیم با بیان کردن برخی از ایراداتی که می‌توان آن‌ها را رفع کرد، در زمان انتخابات تأخیر به وجود بیاوریم.

میرلوحی ادامه داد: من به عنوان عضو شورای شهر تهران که سابقه ۳۰ سال کار انتخاباتی و اجرای انتخابات را دارم، به دوستان توصیه می‌کنم هیچ مسیری را انتخاب نکنند که موجب به تعویق افتادن انتخابات شورایاری‌ها شود و با بیان این جمله که نظر کمیسیون حقوقی در بحث آیین نامه اجرایی تأمین نشده است، بخواهند تعویق انتخابات را قانونی جلوه دهند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: با اصلاحات تمام ایراداتی که همکاران پیش‌تر مطرح کردند، می‌تواند برطرف شود و ما می‌توانیم برای انتخابات به موقع شورایاری‌ها ساز و کار مشخص ارائه کنیم تا هیئت اجرایی منطقه شکل گیرد و بتواند صلاحیت افراد را بررسی و امکانات منطقه را برای برگزاری انتخابات ارزیابی کند.

وی تأکید کرد: در هیئت نظارت انتخابات شورایاری‌ها یکی از اعضای شورای شهر تهران حضور دارد که می‌تواند با بررسی منطقه انتخابات ایرادات و مشکلات را به شورا گزارش کند تا بتواند در تعامل با شورای شهر و دیگر دستگاه‌ها مشکلات را برطرف کند.

میرلوحی بیان کرد: هیئت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها که در منطقه شکل می‌گیرد، اگر بتواند مشکلات را در منطقه حل کند، دیگر نیازی به ارائه گزارش به شورای شهر تهران نیست و اگر مسئله به شکلی باشد که در منطقه انتخاباتی هیئت نظارت نتواند آن را حل و فصل کند، آن وقت موضوع به شورای شهر تهران ارجاع می‌شود و درباره آن تصمیم گیری می‌شود که به عنوان مثال آیا صندوق انتخابات محله‌ای ارسال شود یا خیر که با تصویب کلیات انتخابات شورایاری‌ها می‌توان در زمان مقرر، انتخابات شورایاری‌ها را به نحو احسن انجام داد.

بعد از اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران کلیات آیین نامه اجرای انتخابات پنجمین دوره فعالیت شورایاری‌ها در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد که اعضای شورای شهر تهران با ۱۷ رأی موافق کلیات آن را تصویب کردند.

پس از رأی گیری و تصویب کلیات آ‌یین نامه اجرایی انتخابات شورایاری‌ها محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با حالت مزاح به اعضای شورای شهر تهران گفت: با این رأی‌هایی که شما دادید مشخص شد که واقعا اعضای شورای شهر تهران ۲۱ نفر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار