اول مهر، آخرین مهلت شرکت و ارسال آثار به جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در بیرجند اعلام شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، نبی زاده ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: جشنواره ملیاعلام آخرین مهلت شرکت در جشنواره ملی خوشنویسی رضوی خوشنویسی رضوی از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) همزمان با ۱۳ آذر امسال در بیرجند برگزار می‌شود.

وی اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت (ع)، امام رضا (ع) و امام موسی کاظم (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

نبی زاده افزود: سبک زندگی اسلامی ایرانی با الهام از آموزه‌های سیره علمی و عملی زندگی امام رضا (ع)، احادیث و روایات حضرت امام رضا (ع)، اشعار و دل نوشته‌های شاعران و هنرمندان در حوزه فرهنگ رضوی و روایات منقول از معصومین (ع) در مورد امام رضا (ع) از جمله محور‌های جشنواره ملی خوشنویسی رضوی است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش شامل بخش ویژه اساتید انجمن که دارای مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایرانند و بخش سایر هنرمندان تا مدرک استادی برگزار می‌شود، گفت: نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث و نقاشی خط از جمله قالب‌های جشنواره ملی خوشنویسی رضوی است و اطلاع رسانی، فرآیند ثبت نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس توس به آدرس اینترنتی khorasanjonobi.shamstoos.ir و portal.shamstoos.ir صورت می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه شرکت در جشنواره با ارسال حداکثر ۵ اثر در هر بخش به آدرس اعلام شده امکان‌پذیر است، افزود: فایل آثار می‌بایست با فرمت jpg با حجم تقریبی ۱ مگابایت باشد.

نبی زاده با اشاره به اینکه فایل‌های دیجیتالی که فاقد کیفیت باشند در مرحله انتخاب بررسی نخواهند شد گفت: به صاحبان آثار منتخب مرحله نخست داوری برای ارسال اصل آثار و گزینش نهایی آثار برای حضور در نمایشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: تاریخ خلق آثار باید بین سال‌های ۹۷ تا ۹۸ باشد و آثاری که پیش از این در جشنواره‌های خوشنویسی رضوی شرکت کرده باشند پذیرفته نخواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه دبیرخانه مجاز است از آثار ارسالی در امور فرهنگی و تبلیغی و سایر بخش‌های جشنواره، حسب مورد، استفاده کند، گفت: آثار رسیده به دبیرخانه پس از پایان مهلت اعلام شده، در جلسه داوری بررسی نخواهد شد و به تمامی هنرمندانی که آثارشان به مرحله نهایی راه یابد، گواهی شرکت در این جشنواره اعطا می‌شود و آثار راه یافته به بخش نمایشگاهی، در قالب بولتن چاپ خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اول مهر، آخرین مهلت شرکت در جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در بیرجند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.