ستاری گفت: سال ۲۰۱۱ ایران بیشترین پیشرفت علمی را داشته و رتبه ۱۵ جهان را از لحاظ علمی به خود اختصاص داده است.

ایران؛ اولین کشور صاحب علم در منطقه/ تلاش شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در بازار‌های جهانیبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه اولین نشست آسیا و اقیانوسیه که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، اظهار کرد: این نشست  با موضوع محوری استارت آپ‌هایی که برای توسعه پایدار کشور حائز اهمیت هستند، برگزار می‌شود و در این نشست که بر محور تلاش‌ها و افزایش همکاری با کشور‌هاست، صحبت می‌کنیم.

ستاری با بیان اینکه بسیاری از کشور‌های جهان ایران را کشوری بر مبنای نفت و گاز می‌دانند گفت: طی سال‌های اخیر سه موج مهم طی شده و بر اساس آن ایران از نفت و گاز دور شده است و موج اول این برنامه به توسعه دانشگاه‌ها ارتباط دارد.

 رتبه ۱۵ علمی ایران در جهان در سال ۲۰۱۱

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به موج دوم بیان کرد: ایران در سال ۲۰۱۱ بیشترین پیشرفت علمی را داشته و رتبه نخست میان کشور‌های علمی مسلمان و رتبه ۱۵ جهان را از لحاظ علمی به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: اکنون موج سوم با توسعه شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های ایران فرا رسیده و در این بین وجود تعداد زیادی از پارک‌های علم و فناوری و صندوق‌های خطر پذیر نمونه‌هایی از توسعه علم و تکنولوژی ایران است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره حوزه‌های مختلف فناوری بیان کرد: ایجاد بیش از چهار هزار شرکت دانش بنیان در تمام حوزه‌های علمی نشان از راه پیشرفت ایران دارد.

وی تصریح کرد: در فناوری و نوآوری به پیشرفت جوامع فکر می‌کنیم و بر اساس این مولفه‌ها به دنبال تسهیل زندگی هستیم، وظیفه دولت‌ها دراین حوزه زیاد است، آن‌ها باید به اهداف زیست محیطی و اجتماعی هم توجه داشته باشند.

ستاری افزود: تدوین چارچوب‌های قانونی و ایجاد ابزار‌های اقتصادی و بازاریابی برای نوآوری در کنار آموزش نیرو انسانی از جمله وظایف دولت‌ها برای ایجاد شبکه سازی مناسب در جهان است.

استارت آپ‌ها بازیگران عرصه فناوری هستند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه استارت آپ‌ها بازیگران عرصه فناوری هستند گفت: آن‌ها نیازمند شبکه سازی مناسب و هم‌افزایی با دولت‌های مختلف هستند.

وی گفت: پس از توسعه شرکت‌های فناور اکنون توسعه شرکت‌های خلاق و فناور در دستور کار ما قرار گرفته است، زیرا به کمک صنایع فرهنگی می‌توان به دستاورد‌های بسیار زیادی دست یافت.

ستاری اظهار کرد: شبکه استارت آپی به توسعه علمی و فناوری و سازمان‌های ارتباطات طرفین و همچنین فعالیت‌های تعامل ساز برای ایجاد بستر مناسب کمک می‌کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: طی سال‌های اخیر ابتکارات مختلفی با نقش آفرینی کشور‌های مسلمان و در حال توسعه آغاز شده و اکنون ایران در بسیاری از مجامع علمی منطقه شرکت داشته است.

ستاری با بیان اینکه برای افزایش همکاری‌های علمی مصمم هستیم گفت: امیدوارم این اجلاس فرصت خوبی برای اشتراک گذاری ایده‌ها و سرآغاز نوآوری‌ها باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار