شیخ حسینه مسئولیت تاخیر در بازگرداندن روهینگیایی‌ها به میانمار را متوجه این کشور دانست که قصد ندارد بار دیگر از این آوارگان استقبال کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شیخ حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش مسئولیت تاخیر در بازگرداندن روهینگیایی‌ها به میانمار را متوجه این کشور دانست و این کشور را متهم کرد قصد ندارد بار دیگر از این آوارگان استقبال کند.

پس از سرکوب مسلمانان روهینگیایی به دست ارتش میانمار که موجب شد تعداد زیادی از آن‌ها در ماه اوت سال ۲۰۱۷ از کشور فرار کنند، حدود ۷۴۰ هزار روهینگیایی به اردوگاه‌های پر جمعیت ​آوارگان در بنگلادش پناه بردند.

این در حالی است که تعداد زیادی از این پناهجویان نگران شرایط امنیتی خود در صورت بازگشت به میانمار هستند. این اقلیت مسلمان از چندین دهه پیش تاکنون در میانمار مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد.

بنگلادش و میانمار در نوامبر سال ۲۰۱۷ در خصوص بازگرداندن پناهجویان روهینگیایی توافقنامه امضا کردند، اما تا به حال به صورت عملی هیچ کدام از این پناهجویان برای بازگشت به میانمار داوطلب نشدند.

 نخست‌وزیر بنگلادش در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد مشکل بر سر این است که میانمار به صورت قطعی قصد ندارد از آوارگان روهینگیایی استقبال کند.

او به علاوه از آژانس‌های بین المللی بشردوستانه که در اردوگاه‌های آوارگان در جنوب شرق کشور مستقر هستند به علت این که مخالف هرگونه جابجایی اجباری هستند انتقاد کرد و گفت این سازمان‌ها به طور واقعی به دنبال پایان دادن به این بحران نیستند.

نخست‌وزیر بنگلادش افزود: مشکلی که در حال حاضر من مشاهده می‌کنم این است که آژانس‌های بین المللی مختلف هرگز نمی‌خواهند این پناهجویان به کشورشان باز گردند. اما بنگلادش تایید کرده است نمی‌خواهد مسلمانان روهینگیا را مجبور کند به میانمار بازگردند.

با وجود این، شیخ حسینه خواستار​ آن شد تا در خصوص سازمان دهندگانی که مخالف بازگرداندن آوارگان روهینگیایی به میانمار هستند تحقیق صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار