معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: صنایع دستی هویت، فرهنگ و باورهای هر منطقه ای را بیان می کند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،قدرت اله طمیمیان  معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند صنایع دستی را هویت، فرهنگ و باورهای هر منطقه ای دانست و گفت: صنایع دستی در طول تاریخ همواره با انسان همراه بوده و به مرور سیر تکاملی داشته و بر اساس خلاقیت بشر به اشکال مختلف ارائه شده است.

وی با تأکید بر این نکته که صنایع دستی در روزگاران قدیم بیشتر تحت عنوان صنعت مورد توجه بوده ادامه داد: اگر به صنایع دستی علاوه بر جایگاه ویژه هنری، بعنوان صنعت نیز نگاه کرده و سرمایه گذاری بیشتری دراین زمینه انجام دهیم، قطعا ضمن ایجاد اشتغال، صنایع دستی می تواند راه گشای بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند جایگاه صنایع دستی منطقه را نیز بسیار پراهمیت دانست و ادامه داد: با توجه به اقلیم منطقه و همجواری با رودخانه ها و نخلستان ها، حصیر بافی و سفال گری از عمده صنایع دستی منطقه هستند که در نوع خود بسیار جذاب و کاربردی می باشند.

قدرت اله طمیمیان از شهرت گل رودخانه بهمنشیر که یکی از بهترین گل ها برای کوزه گری و سفال گری بوده گفت و افزود: در گذشته چیزی حدود ۱۲۰ کوره پزی سفال در منطقه وجود داشت که متأسفانه امروز تنها از آن تعداد یکی بیشتر در روستای شلحه باقی نمانده است.

وی ارتقا صنایع دستی موجود در منطقه را یکی از اهداف این معاونت دانست و گفت: برای رشد و اعتلای صنایع دستی منطقه، این معاونت در نظر دارد در آینده ای نزدیک با هماهنگی ادارات میراث فرهنگی شهرستان های آبادان و خرمشهر دوره های آموزشی در رشته هایی که امروز بیشتر مورد توجه قرار دارد را برای علاقه مندان بصورت رایگان برگزار کند که قطعا در زمان مقرر اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/  د

جایگاه ویژه  صنایع دستی منطقه

برچسب ها: صنایع دستی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.