رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان گفت: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای بازسازی و مرمت ساختمان موزه تاریخ آبادان هزینه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،جمال عامری نسب رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان سه شنبه گفت:برای تکمیل بازسازی و مرمت ساختمان موزه آبادان و مسجد رنگوری‌ها به ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است که امیداوریم با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند این اعتبار تامین شود.

وی افزود: موزه تاریخ آبادان دارای یک سالن اصلی و ۲ سالن جنبی است و در سالن اصلی ۴۵۰ شی تاریخی متعلق به قبل از تاریخ تا دوره ساسانی نگهداری می‌شود. در سالن جنبی نیز ۱۵۰ شی و اثر تاریخی مربوط به دوره اسلامی وجود دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان گفت:در حال برنامه ریزی برای ایجاد موزه مردم شناسی در دیگر سالن فرعی موزه آبادان هستیم.

عامری نسب به ثبت ۱۱۰ اثر و ابنیه تاریخی آبادان در فهرست میراث فرهنگی ایران اشاره کرد و ادامه داد:حدود ۲۵۰ اثر و ابنیه تاریخی دیگر شرایط لازم برای ثبت در فهرست میراث فرهنگی کشور را دارند.

انتهای پیام/ د

مرمت موزه آبادان

برچسب ها: میراث فرهنگی ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.