مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : "زیتون"، "پشم" و "تخمه سنقری" تولیدی در استان خام فروشی می‌شود .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سعید کریمی مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه مجموعه ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه را در حال حاضر چهار میلیون و ۵۴۳ هزار تن اعلام کرد و گفت : با توجه به تولید بیش از چهار میلیون تنی محصولات کشاورزی در استان می‌توان گفت که ظرفیت واحد‌های فرآوری بخش کشاورزی استان کرمانشاه به اندازه میزان تولیدات بخش کشاورزی است، البته هنوز هم در حوزه فرآوری برخی محصولات کشاورزی کمبود‌هایی در استان احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی دارد گفت : ایجاد واحد‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه واحد‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی برای جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر بحث خام فروشی زیتون را داریم، به نحوی که بیشتر زیتون تولیدی در استان برای فرآوری به دیگر استان‌ها فرستاده می‌شود و به این واسطه درآمد زیادی از زیتون عاید استان نمی‌شود.

کریمی با بیان اینکه در حال حاضر بین پنج تا شش واحد کارگاهی فراوری زیتون در استان فعال هستند، ادامه داد: این کارگاه‌ها ظرفیت فراوری تمامی زیتون تولیدی در استان را ندارند.

وی با بیان اینکه دو واحد صنعتی فرآوری زیتون در استان داشتیم که به دلیل عدم مدیریت تعطیل هستند، اضافه کرد: برای ایجاد واحد‌های فرآوری زیتون در استان مشکل نبود سرمایه گذار را داریم.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در حوزه فراوری پشم نیز کار زیادی در استان انجام نشده، گفت: در حال حاضر هیچ واحد فعال فرآوری پشم در استان نداریم، این در حالیست که در استان نژاد سنجابی را داریم که ظرفیت خیلی خوبی برای راه اندازی واحد‌های فرآوری پشم در استان به حساب می‌آید.

کریمی با اشاره به اینکه تخمه سنقری یکی از محصولات صاحب برند استان کرمانشاه است، تصریح کرد: با وجود تلاش‌های زیادی که برای ایجاد واحد‌های فرآوری تخمه سنقری در شهرستان سنقروکلیایی انجام گرفته، اما تاکنون کار در خور توجهی در این زمینه صورت نگرفته است .

 

 

انتهای پیام/د

تولید بیش از چهار میلیون تنی محصولات کشاورزی در استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.