رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال این استان، بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

طوفانی با سرعت  ۹۴ کیلومتر بر ساعت زابل ا در نوردیدمحمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: همان گونه که انتظار می‌رفت امروز بر سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان افزوده شد و بیشینه سرعت باد تا ساعت ۷:۳۰ صبح در ایستگاه زابل به ۲۶ متر بر ثانیه معادل ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک در برخی نواحی شمال سیستان و بلوچستان نظیر زابل و زهک شد به طوریکه کمینه دید افقی در محدوده فرودگاه زابل به ۳۰۰۰ متر کاهش یافت.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: به سبب وزش باد و گرد و خاک غلظت ذرات معلق با اندازه ۱۰ میکرون در هوای زابل نیز از حالت عادی خارج و شرایط کیفی هوا برای تمام گروه‌های سنی ناسالم شد.

وی گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی وزش باد‌های ۱۲۰ روزه همچنان در نواحی شمالی، نوار شرقی و مرز غربی سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

دیانتی تصریح کرد: شدت وزش باد در نواحی شمال سیستان و بلوچستان بیش از سایر نواحی برآورد می‌شود به طوریکه انتظار می‌رود بیشینه سرعت وزش باد در این منطقه به بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود از امروز تا چند روز آینده دمای هوای نواحی شمال سیستان و بلوچستانسه تا پنج درجه سلسیوس کاهش یابد.

انهای پیام/ع

گردو خاک در سیستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار