معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت : وزش باد و گردوخاک در زاهدان سبب شد تا دید افقی در این شهر به ۱۵۰۰ متر کاهش یابد.

زاهدان در گردوغبار / وزش باد و گردوخاک دید افقی در زاهدان را به ۱۵۰۰ متر کاهش داددوست محمد کلیم معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: وزش باد و گردوخاک در زاهدان سبب شد تا دید افقی در محدوده فرودگاه بین‌المللی زاهدان به ۱۵۰۰ متر کاهش یابد.

وی افزود: بر اساس آخرین الگو‌های پیش یابی و مدل‌های جوی پیش بینی می‌شود از دوشنبه تا چهارشنبه بر شدت وزش باد‌های ۱۲۰روزه در شمال استان افزوده شود و سرعت وزش باد به ۷۰ تا ۹۰ و گاهی بیش از ۹۰ کیلومتر برساعت برسد.

وی افزود: این شرایط در نقاط مستعد و محور‌های مواصلاتی شمال استان سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این مدت در سایر نقاط استان به ویژه در نوار شرقی از میرجاوه تا سراوان و مرز غربی از شورگز تا سواحل نیز وزش باد شدید با سرعت حدود ۵۰ تا ۷۰ گاهی بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود.

کلیم تصریح کرد: در نقاط مستعد این منطقه نیز وزش باد سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می‌شود.

وی در بخش دیگری به تغییرات دمایی پیش روی استان اشاره کرد و گفت: روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه در نواحی شمالی و مرکزی و سه شنبه و چهارشنبه در نواحی جنوبی استان دمای هوا حدود ۳ تا ۵ درجه کاهش می‌یابد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از مردم و مسئولین درخواست کرد تا در زمان وقوع باد و گردوخاک تدابیر لازم را تدبیر کنند.

انتهای پیام/ع

گردوخاک در زاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار