معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در شورای برنامه ریزی توسعه خراسان جنوبی گفت: بدنبال تدوین شناسنامه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های روستایی خراسان جنوبی هستیم.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی در شورای برنامه ریزی توسعه با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در روستا‌های استان وجود دارد که نباید فراموش شود گفت: بدنبال تدوین شناسنامه ظرفیت‌ها وپتانسیل‌های روستایی خراسان جنوبی هستیم.


وی افزود: با تدوین این شناسنامه ظرفیت‌های معدنی، گردشگری، کشاورزی هر روستا شناسانده میشود و دستگاه‌های متولی باید در تدوین این شناسنامه همکاری کنند.


معتمدیان همچنین با اشاره به اینکه ۴۹ رصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل میدهند محرومیت واشتغال در روستا‌ها را دونکته مهم دانست وگفت: از ۴۰ سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه زیر ساختی انجام شده است واکنون در روستا‌های زیر ۲۰ خانوار که توجیه اقتصادی نداشته است مشکلاتی وجود دارد که باید ان‌ها نیز حل شود.


استاندار همچنین افزود: معیشت مردم یکی دیگر از مشکلات جدی مردم است و اشتغال استان مخصوصا در روستا‌ها متناسب با جمعیت نبوده است در حالیکه ۱۷۰۰ روستای استان خالی از سکنه شده است.


وی همچنین حضور بسیج، بتنیاد مستضعفان وقرار گاه پیشرفت و ابادانی در روستا‌ها را بسیار خوب ارزیابی کرد وافزود: برای این روستا‌ها هزینه‌هایی انجام می‌شود، اما بصورت پراکنده است که باید این مشکل نیز برطرف شود.


استاندار خراسان جنوبی همچنین به ظرفیت استان در خصوص دام سنگین اشاره کرد وگفت: اقلیم استان سبب شده که ۲۰ هزار نفر شتر در خرسان جنوبی زیست کنند که باید در این زمینه سرمایه گذاری‌هایی انجام شود.
منبع: صداو سیما
انتهای پیام/ب


پرورش ۲۰ هزار نفر شتر در خراسان جنوبی

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.