معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: از آب آشامیدنی برای آبیاری فضای سبز استفاده نشود.

استفاده از آب غیر شرب برای آبیاری فضای سبزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهرداد ستوده در همایش یک روزه فضای سبز شهری در شرایط کم آبی بیان کرد: باید راهکاری اندیشیده شود که علاوه بر بهره مندی از فضای سبز، مصرف آب را به حداقل برسانیم.

وی عنوان کرد: نبود پیش بینی از جمله مشکلاتی است که کشور به آن مبتلاست و همین امر باعث شد که تابستان گذشته با مشکلات متعددی در زمینه کم آبی روبرو شویم.

ستوده افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باید با تفکر و برنامه ریزی دقیق عمل کرد تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

وی بیان کرد: فرهنگ سازی و آگاهی مردم به ویژه از طریق استفاده از تریبون‌های ائمه جمعه استان ضرورت دارد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: در انجام پروژه‌های صنعتی باید حق مردم دیده شود و پرداختن به مسئولیت اجتماعی از ارکان یک پروژه است.

ستوده گفت: باید از ظرفیت اساتید دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج فارس و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان که در زمینه فضای سبز اطلاعات مفیدی دارند، استفاده شود.

رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز در این همایش بیان کرد: فضای سبز اهمیت زیادی دارد و هدف ما این است که به یک وضعیت خوب در فضای سبز برسیم.

رحیم خادمی افزود: اگر قرار است تغییری ایجاد کنیم باید همراه با پایداری باشد.

وی تصریح کرد: باید یک فضای سبز داشته باشیم که ما را به اهدافمان برساند و اولین قدم در این راستا طراحی و مطالعه است.

رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: چند گونه گیاهی و درختی مناسب شرایط اقلیمی استان بوشهر وجود دارد که از آن‌ها غافل مانده‌ایم.

خادمی افزود: از جمله گونه‌های گیاهی و درختی مناسب استان بوشهر شبدر، پریوش، لاله عباسی، نخل‌های زینتی، لوز، بنجامین و گل کاغذی است.

انتهای پیام/م

نباید برای آبیاری فضای سبز از آب آشامیدنی استفاده شود


 

برچسب ها: بحران آب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.