رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از تلاش برای احیای نخلستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، کیخسرو چنگلوایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: مبلغ ۲ میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان آبادان، ۲ میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان خرمشهر، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات شادگان و مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات استانی برای تغذیه، سمپاشی، هرس کردن و نگهداری درختان نخل اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: نخلستان‌های این شهر‌ها در پی خشکسالی شدید سال آبی ۹۷-۹۶ و شوری آب به شدت آسیب دیدند و با وجود اینکه بخش قابل توجهی از این درختان در برابر خشکسالی بی‌سابقه ایستادگی کرده و آن را از سر گذراندند، اما باروری این درختان از نظر کمی و کیفی دچار آسیب جدی شده است.

چنگلوایی بیان داشت: تابستان سال قبل که اوج سختی دوره خشکسالی برای نخلستان‌های خوزستان بود با پیگیری‌های فراوان درختان نخل در ۲ نوبت با EC ۸ هزار میکروموس بر سانتی متر- که رقمی بیش از حد استاندارد مناسب برای آبیاری این درختان است- آبیاری شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: میزان محصول نخلستان‌های خوزستان دست کم حدود ۴۵ درصد به نسبت سال‌های نرمال کاهش یافت و تنها ۱۰ درصد از خرمای تولیدشده دارای کیفیت مرغوب بود.

انتهای پیام/م

احیا نخلستان ها در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.