نمکی گفت: در شرایط سختی هستیم اما به دنیا ثابت خواهیم کرد که ایرانیان را به راحتی نمی‌توان به زانو درآورد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران هلث با بیان اینکه تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات در شرایط سخت تحریم و جنگ ما را تنها نگذاشتند، اظهار کرد: هر جای بوی تولید می آید من آنجا حضور پیدا خواهد کرد و این چهارمین مراسمی است که در آن توانمندی‌های حوزه تولید به نمایش درمی‌آید.

وی ادامه داد: اولین روزهایی که در وزارت بهداشت سرپرست بودم حمایت از تولید داخل را ابلاغ کردم و گفتم اجازه ورود محصولات مشابه تولید داخل را می‌گیریم و امروز بر این عهد خود ایستاده‌ایم.

کشوری توسعه یافته است که از مسیر تولید ملی عبور کند

نمکی اظهار کرد: در ادبیات توسعه جهان تعاریف بسیاری از توسعه می خوانیم و کشوری توسعه یافته است که از مسیر تولید ملی عبور کند و باید دانست که صنعتی شدن و با صنعت دار شدن فرق دارد ما می توانیم صنعت دار شویم اما صنعتی نشویم و کشورهایی که قدرت ساخت ماشین آلات را ندارند سوار بر ابزار آلات دیگران توسعه یافته می‌شوند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: کشور ما روزهای سخت جنگ را تجربه کرده است و شرایطی که امروز دشمنان ما ایجاد کرده‌اند، سخت ترین شرایط بعد از انقلاب است و تردید نداریم با توانمندی می‌توانیم از تحریم عبور کنیم و ایرانیان مردمانی نیستند که دشمنان بتوانند آنها در به زانو درآورند.

نمکی اظهار کرد: از واردکنندگان عزیز تشکر ویژه می‌کنم زیرا در دورانی که هنوز تولیدکننده نشده بودیم و در دوران جنگ به تامین محصولات موردنیاز کشور کمک زیادی کردند.

نباید بگذاریم تولیدکنندگان در پیچ و خم های بروکراتیک خسته شوند

وی به تاکید بر اینکه در حال حاضر در شرایط پیچیده تحریم به سر می‌بریم، اظهار کرد: برای شرایط پیچیده هم باید سازماندهی مناسبی داشته باشیم، در عین حال دومین هدف ایجاد این قرارگاه این بود که درب‌ها را به روی همه افرادی که می‌خواهند در این حوزه گام‌های مثبتی بردارند اعم از تولید کننده و وارد کننده باز کنیم و اجازه ندهیم که افراد از پیچ و خم‌های بروکراتیک خسته شوند.

نمکی تاکید کرد: ما در سازمان غذا و دارو بنا داریم که شفافیت کامل برقرار کنیم تا هیچ کارشناسی نتواند پرونده‌ای را عقب یا جلو بیندازد یا چیزی را کم یا زیاد کند.

نمکی ادامه داد: یکی از دلایل خستگی و کوچ جوانان ما از کشور این است که احساس بی‌عدالتی می‌کنند، چرا باید نامه یک جوان در ارومیه ١٨ ماه معطل بماند و بعد او برود محصول خود را در وان ترکیه تولید کند.

وی تاکید کرد: ما قفل‌ها را باز خواهیم کرد و در عین حال یکی دیگر از اقدامات ایجاد یک مدیریت مشارکتی در این راستا برای اولین بار در سازمان غذا و دارو است و از ذینفعان این حوزه دعوت کرده‌ایم که یک شورای مشورتی ایجاد کنند و ماهانه یک جلسه با آن‌ها برگزار می‌کنیم.

۹۰۰۰ میلیارد تومان از سازمان تأمین اجتماعی طلب داریم

وزیر بهداشت با بیان اینکه پیگیر مطالبات تولید کنندگان، توزیع کنندگان و بیمارستان‌ها هستیم، گفت: از زمانی که وزارت بهداشت را تحویل گرفتم با حجم زیادی از مطالبات روبرو بودم، اکنون ۹۰۰۰ میلیارد تومان از سازمان تأمین اجتماعی طلب داریم و پیگیر وصول این مطالبات هستیم.

درهای سازمان غذا و دارو را به روی تولیدکنندگان و واردکنندگان درستکار باز می‌کنیم

وی یادآوری کرد: درب‌های سازمان غذا و دارو را به روی همه تولید کنندگان و وارد کنندگان درستکار باز می‌کنیم و سعی داریم که گره‌ای بر گره‌های قبلی نزنیم و تلاش می‌کنیم که در تشکیلات ما رانتی به تولید و واردات داده نشود و از کسی هم درخواست باج نکنند، اما همانطور که به واردات رانت نمی‌دهیم، قرار نیست به تولید کنندگان داخل هم رانت دهیم.

نمکی تاکید کرد: بنده متولی سلامت شهروندان این کشور هستم و حتی سلامت توریست‌هایی هم که وارد کشور می‌شوند بر عهده ماست، بنابراین قرار نیست اجازه ورود محصول و فرآورده کم کیفیت یا بی‌کیفیت به بازار را بدهیم، چرا که باید پاسخگوی سلامت مردم باشیم و تولید کنندگان از ما انتظار نداشته باشند که به محصولات بی کیفیت پروانه دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به قیمت گذاری تجهیزات پزشکی گفت: درباره قیمت‌ها به همکارانم اعلام کرده‌ام که قیمت‌ها و سودآوری را بهتر ببینند و حتی قیمت را بر اساس ارز نیمایی محاسبه کنند تا زمانی که تولید کننده بتواند بازار رقابتی و صادراتی پیدا کند و قیمت تمام شده را کاهش دهد، به هر حال ما به عنوان دولت و خریدار عمده تجهیزات پزشکی باید قدرت چانه زنی داشته باشیم و بیمه‌ها باید بتوانند خرید راهبردی انجام دهند؛ بنابراین تولید کنندگان باید قیمت تمام شده و هزینه‌های سرباری را کاهش دهند.

دانش بنیان‌های تجهیزات پزشکی بدانند وزارت بهداشت خانه آنهاست

نمکی درباره شرکت‌های دانش بنیان تجهیزات پزشکی اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان هم بدانند که وزارت بهداشت خانه آنهاست و وزیر بهداشت هم کارگزار آنهاست و درب‌های سازمان به روی شما باز است و بنده افتخارم این است اثبات کنیم که ما توانمندترین نیرو‌های خلاق را در کشور داریم و با تکیه بر تولید داخل و سرمایه‌های ملی و وارد کنندگان منصف می‌توانیم آینده‌ای روشن را رقم زنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
PHD
۲۱:۵۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
امروز داییمو بردم دکتر قلب گفت باید آنژیو بشه. بعد گفتیم آنژیو از دست باشه ، دکتر گفت کاتتر از دست تحریمه مجبورا باید مثل قدیم از کاتتر وریدی ران پا استفاده بشه.
Germany
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
شما چقدر مصاحبه میکنی حرف بسه عمل لازمه
آخرین اخبار