روحی گفت: حدود ۴۵ میلیون ارز به تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی اختصاص یافت.

تولیدکنندگان ۴۵ میلیون ارز تجهیزات پزشکی گرفتند/ کریدور آزاد برای تامین ماده اولیه تجهیزات پزشکی ایجاد شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید روحی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صادر کنندگان تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی کشور در حاشیه نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه ایران هلث به کاهش صادرات تجهیزات پزشکی اظهار کرد: تحریم ها و مشکلات اقتصادی کشور باعث شده صادرات تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی از حدود ٢۵ میلیون دلار به  ١٠ میلیون دلار در سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: این در حالیست که بیش از  ٢ میلیارد دلار واردات به کشور داشتیم و در حال حاضر حدود ۶٠٠ شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی در کشور فعالیت و ٧٠ درصد ملزومات پزشکی را تامین می کنند.

روحی ادامه داد: بحث صادرات تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی بسیار حائز اهمیت است و دولت باید بسترهایی را فراهم کند تا صادرات بهتر و بیشتر انجام شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صادر کنندگان تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی کشور تصریح کرد:  به همین دلیل بیانیه ای در زمینه حذف مراحل اداری غیر ضروری و تخصیص ارز به تولیدکنندگان  برای ارائه به مجلس و دولت تدوین کرده ایم.

تخصیص ۴۵ میلیون دلار ارز  در سال ٩٧  به تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی 

وی اظهار کرد: ۴۵ میلیون دلار ارز  در سال ٩٧  به تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی تخصیص پیدا کرد اما باید این تولیدکنندگان بیشتر زیر چتر حمایتی ارز نیمایی قرار گیرند و ارز نیمایی به کالایی در حوزه پزشکی داده شود که نیاز اساسی کشور را تامین کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صادر کنندگان تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی کشور با بیان کرد: وزارت بهداشت نگاه خوبی در حوزه تولید تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی دارد و باید بسترهای لازم در این زمینه ایجاد شود.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی ١٩ تا ٢٢ خرداد در محل دایمی نمایشگاه بین المللی برگزار می،شود.۴۵۰  شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی در این نمایشگاه حضور دارند.همچنین این نمایشگاه با حضور کشورهای ایتالیا، ترکیه، لهستان و غیره برگزار می شود.

روحی با بیان اینکه تولید کنندگان ایرانی توان تأمین بیش از ۷۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی کشور را دارند، گفت سال گذشته تنها ۴۵ میلیون دلار ارز به تولید کنندگان اختصاص داده شد در حالی که برای ۳۰ درصد واردات تجهیزات پزشکی، بیش از یک میلیارد دلار ارز تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه ما مخالف واردات محصولات با کیفیت نیستیم و رقابت نیستیم، ادامه داد: ما معتقدیم که باید از ظرفیت بخش خصوصی در تولید تجهیزات پزشکی، بیشتر استفاده شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صادر کنندگان تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی کشور تاکید کرد: صادرات به بقای شرکت‌های داخلی کمک می‌کند.

قیمت گذاری محصولات تجهیزات پزشکی صحیح نیست 

روحی اظهار کرد: با حمایت از تولید کنندگان داخلی می‌توان نیاز مراکز درمانی کشور را تأمین کرد به شرطی که توازن در تخصیص ارز و حمایت‌های دولتی برقرار شود و تولیدکنندگان انتظار دارند اگر ارز دولتی و نیمایی، تخصیص داده می‌شود این ارز به محصولات با کیفیت داده شود.

وی ضمن انتقاد از قیمت گذاری محصولات تجهیزات پزشکی تصریح کرد: باید اجازه دهیم بازار رقابتی ایجاد شود تا تولید کنندگان با آسودگی خاطر در مسیر تولید محصولات با کیفیت تلاش کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، بر ضرورت تأمین مواد اولیه برای تولید با ایجاد کریدور آزاد تاکید کرد و گفت: مشکل ما این است که دولت در تصمیم گیری ها، بخش خصوصی را دخالت نمی‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار