رییس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان بندرعباس بر ضرورت زمینه سازی وقف برای ازدواج آسان تاکید کرد.

رییس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، گفت: وقف برای ازدواج از جمله شیوه‌های ترویج ازدواج آسان در میان جوانان است.

حجت الاسلام شهبازی افزود: یکی از مشکلات جوانان ازدواج و اشتغال است که حل این معضل نیازمند توجه واقفان دراین زمینه است.
وی بااشاره به اینکه بیشتر موقوفات ثبت شده در شهرستان بندرعباس در بخش‌های مختلف از جمله برای عزاداری، تعزیه داری اهل بیت عصمت وطهارت، تلاوت قرآن و برگزاری مراسمات مذهبی است گفت: وقف در امر ازدواج جوانان از نیاز‌های جامعه به شمار می‌رود که این مهم نیازمند توجه واقفان به‌عنوان اولویت‌های وقف است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس افزود: با توجه به افزایش سن ازدواج به دلیل مشکلات تامین جهیزیه و مخارج ازدواج، اگر وقف در راستای ازدواج جوانان و تهیه جهیزیه انجام شود بسیار می‌تواند تاثیرگذارتر باشد.

حجت الاسلام شهبازی گفت: کمک هزینه زندگی و جهیزیه برای انسان‌های نیازمند و همچنین احداث خانه‌های با متراژ کم برای سکونت زوج‌های جوان نیازمند می‌تواند در اولویت واقفان خیراندیش قرار داشته باشد که با موقوفه‌های خود در راستای ازدواج آسان جوانان گام بردارند و در سال‌های نخست زندگی مشترک زوج‌های نیازمند را در تامین مخارج زندگی یاری دهند

وی افزود: فرهنگ ازدواج آسان را می‌توان امروز در جامعه ترویج داد تا با نهادینه‌سازی آن، شاهد به خانه بخت رفتن شمار بیشتری از جوانان باشیم و زندگی‌های پایدار ساخته شود.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندرعباس گفت: فرهنگ وقف و ازدواج نیکو هر دو از سنت‌های اصیل نبوی و دینی هستند که تلفیق این دو می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات کنونی کشور باشد.

حجت الاسلام شهبازی افزود: بنابر ضرورت توجه واقفان و خیران کشور در راستای رهنمود‌های قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) در زمینه ازدواج بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشاهده می‌شود که در حال حاضر جمعیت قابل تأملی از جوانان در سن ازدواج قرار دارند وایجاد وقف‌های جدید با موضوع تأمین جهیزیه و ازدواج آسان در برهه کنونی می‌تواند بسیار مثمر باشد.

انتهای پیام/ر

ضرورت توجه واقفان به امر اشتغال و ازدواج جوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.