مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان از تعیین تکلیف ۱۵ رقبه از موقوفات تحت اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.

حجت الاسلام گرایلی مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان در گفتگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،گفت: ۱۵ رقبه از موقوفات تحت اختیاردانشگاه علوم پزشکی این استان را تعیین تکلیف شد.

وی افزود:ز این ۱۵ رقبه ازموقوفات ۵ مورد بندرعباس ۳ در میناب، ۳ مورد در رودان، ۲ مورد در بستک، ۱ مورد در فین و ۱ مورد در بندرلنگه است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه هرمزگان با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای احیای وقف و زنده نگه داشتن نیت واقف، گفت: پرونده‌های قضائی موقوفات برای احقاق حق و حقوق وقف در محاکم قضائی جریان دارد و اوقاف از حق موقوفات کوتاه نمی‌آید.

حجت الاسلام گرایلی افزود: اجرای نیت واقف، احیای حق و حقوق واقف بسیار مهم است که اوقاف هرمزگان با جدیت آن را دنبال می‌کند.

وی گفت: برای تسریع در جلوگیری از پرونده در محاکم قضایی، با همراهی رئیس دانشکده علوم پزشکی تفاهم نامه‌ای در خصوص حق وحقوق موقوفات تحت اختیار دانشکده صورت گرفت.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه هرمزگان در خصوص شتاب دادن روند تعیین تکلیف اراضی اختلافی تحت اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: یکی از اولویت‌های این اداره حفظ و حراست از اراضی موقوفه است که در این خصوص اقداماتی انجام شده است.

انتهای پیام/ر

حمایت اداره کل اوقاف وامور خیریه از حق موقوفات

برچسب ها: وقف ، سازمان اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.